نیوز سیتی!
27 شهریور 1402 - 08:27

مرکز تحقیقات فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی فعال می‌شود

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از موافقت قطعی وزارت بهداشت با تأسیس و فعالیت مرکز تحقیقات فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز بهرام بیباک، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: وزارت بهداشت با تأسیس و فعالیت مرکز تحقیقات فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی در این دانشگاه موافقت قطعی خود را اعلام کرد.

وی گفت: مرکز تحقیقات فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی ماهیت تحقیقاتی، آموزشی، عرضه خدمات علمی، فنی و مشاوره‌ای به مراکز آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی دارد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اهمیت اخذ این مجوز، افزود: طی کسب مجوز مصوبه قطعی، این مرکز قادر به تعریف چارت سازمانی و جذب نیروی انسانی، ردیف بودجه مستقل و جذب هیات علمی پژوهشی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون چهار مرکز تحقیقات فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی، مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله بوسیله ناقلین، مرکز تحقیقات مراقبت سالمندی و مرکز تحقیقات اعتیاد و علوم رفتاری در دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی و ذیل معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه فعالیت دارند.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501886

مهمترین اخبار ایران و جهان: