نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 13:41

سیزدهمین کتابخانه سیار خراسان رضوی در تایباد آغاز بکار کرد

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تایباد از فعالیت و آغاز بکار سیزدهمین کتابخانه سیار خراسان رضوی با نام هدهد سفید در این شهرستان مرزی خبر داد.

حسن سالاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تایباد اظهار کرد: سیزدهمین کتابخانه سیار خراسان رضوی که دومین کتابخانه سیار شهرستان تایباد نیز می باشد با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان آغاز بکار کرد.

وی افزود: اعتبار این کتابخانه سیار با نام هدهد سفید، با هدف تحقق عدالت فرهنگی و افزایش سرانه فضای کتابخانه ای از محل سهم کتابخانه ها از نیم درصد درآمد شهرداری های سه گانه شهرستان و همچنین از ناحیه ورثه خیر مرحومه پروین کریمی تامین شده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تایباد ادامه داد: در مرحله اول، تعداد ۲ هزار جلد کتاب با موضوع کودک و نوجوان از سوی انتشاراتی های مختلف به این کتابخانه سیار اهدا شده است.

سالاری بیان کرد: کتابخانه سیار هدهد سفید ۱۰ منطقه روستایی در شهرستان تایباد را پوشش خواهد داد که شامل روستاهای اُستای، سوران، چهاربرجی، پساوه، پلبند، بهلول آباد، خیرآباد، فرزنه، ارزنچه سفلی و محسن آباد می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر ۲ کتابخانه سیار در تایباد در ۲۰ روستا با ۸ هزار و ۳۰۰ جلد کتاب خدمات رسانی می کنند که ۸۰‌ درصد جمعیت این روستاها را تحت پوشش خود دارند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تایباد خاطرنشان کرد: این شهرستان مرزی ۸ کتابخانه عمومی نهادی، مشارکتی، روستایی و سیار با بیش از ۸۱ هزار کتاب در حوزه های مختلف دارد که بالغ بر ۷ هزار نفر در آنها عضویت دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648242

مهمترین اخبار ایران و جهان: