نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 15:52

پذیرایی موکب‌های استان مرکزی از زائران از شهر امیرکبیر تا سنگ سفید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: موکب‌های استان در اربعین امام حسین(ع) از شهر امیرکبیر تا سنگ سفید پذیرای زائران حسینی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بهنام نظری ظهر امروز در نشست ستاد اربعین استان مرکزی، اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری هرچه باشکوه مراسم اربعین حسینی باید از هم اکنون آغاز شود.

وی تصریح کرد: طبق روال هرساله در ایام اربعین امسال نیز شاهد فعالیت موکب‌های استان در امر پذیرایی از زائران خواهیم بود که باید از تمام ظرفیت‌های لازم برای این مهم به کار گرفته شود.

معاون سیاسی استانداری مرکزی با بیان اینکه مراسم اربعین به دلیل استقبالی که از سوی شیعیان می شود، همواره مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرد، گفت: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند مراسم اربعین را کمرنگ جلوه دهند، اما شاهدیم که این مراسم هرسال با شکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.

نظری بیان کرد: در سال گذشته دشمنان اسلام و انقلاب توطئه‌های بسیاری کردند تا پایه‌های حرکت اربعین امام حسین(ع) را متزلزل کنند؛ اما به لطف دستگاه آقا امام حسین(ع) ناکام ماندند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی ظرفیت‌های این استان برای خدمت به زائران و برگزاری هرچه بهتر این حرکت مردمی به کارگیری شود، بیان کرد: با توجه به امکان حمله بیوتروریسم، امسال موکب خود جوش در استان مرکزی نخواهیم داشت؛ هیچ موکبی به صورت خودجوش حق فعالیت ندارد.

نظری ادامه داد: دستگاه‌ها باید خدمت‌رسانی به زائران اربعین امام حسین(ع)را  به عنوان وظیفه دینی، اعتقادی و سیاسی به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در ایام اربعین زائران ۱۶ استان‌ کشور از این استان عبور می‌کنند که موکب‌های استان در اربعین امام حسین(ع) از شهر امیرکبیر تا سنگ سفید پذیرای زائران حسینی هستند.

آغاز صدور گذرنامه برای زائران اربعین امام حسین (ع) از هفته آینده

دبیر ستاد اربعین حسینی استان مرکزی نیز از افزایش 50 درصدی موکب‌های استان در سال جاری خبر داد و گفت: سهمیه اعزام زائران اربعین از استان مرکزی به کشور عراق 5 هزار نفر افزایش یافته است.

جواد اتابکی از آغاز صدور گذرنامه برای زائران اربعین امام حسین (ع) از هفته آینده خبر داد.

 پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1311286

مهمترین اخبار ایران و جهان: