نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 15:55

تبیین سیره علوی نیاز امروز جامعه/ جشن های ولایت مردم محور باشد

سمنان- امام جمعه موقت سمنان خواستار تبیین سیره علوی به مثابه یک نیاز برای جامعه به خصوص برای جوانان شد و گفت: برگزاری با شکوه مراسم دهه ولایت در مساجد یک راهکار این ترویج است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای این شهر ضمن اشاره به دهه ولایت بیان کرد: اعیاد برای ما مسلمانان جایگاه ویژه ای دارد اما حقیقت دهه ولایت در بستر این جشن‌ها می‌بایست برای جوانان تبیین گردد.

وی با بیان اینکه تبیین سیره علوی به مثابه نیاز جامعه به خصوص نسل جوان صورت گیرد، ابراز کرد: باید در برگزاری جشن‌های این ایام از ظرفیت مساجد و اماکن مذهبی و عمومی و همچنین هیئت‌های مذهبی، بهره‌گیری کرد تا هر چه باشکوه‌تر این مراسم برگزار شود

امام جمعه موقت سمنان خواستار توجه به برنامه‌های دهه ولایت شد و گفت: افرادی که حقیقت واقعی غدیر خم را درک کرده باشند، برای همیشه در راه ولایت استوار خواهند بود لذا برای جوانان باید حقیقت غدیر را بیان کرد.

بارانی درک حقیقت غدیر را عامل سعادت دانست و تاکید کرد: ترویج معارف اسلامی به ویژه بیان حقیقت جایگاه امام علی (ع) در مسیر ترویج گفتمان اسلام از جمله مسائلی است که بیش از هر زمان دیگر باید امروز مد نظر برنامه ریزان و مسئولان نهادهای فرهنگی ما قرار گیرد.

وی غدیر را رویدادی شگرف و عظیم دانست که ابعاد و اهمیت آن باید برای جوانان بیان شود و گفت: اهمیت واقعه غدیر خم امروز باید بیش از همیشه برای نسل جوان و نوجوان کشورمان بیان شود تا نسبت به آن آگاه شوند.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه جشن‌های دهه ولایت مردمی و با محوریت مساجد و حضور نسل جوان برگزار شود گفت: ترویج فرهنگ اسلامی با برگزاری باشکوه این اعیاد میسر خواهد شد لذا تلاش شود که این مراسم مردم محور برگزار گردد.

بارانی همچنین ضمن اشاره به سالروز جنایت آمریکا در قبال ایرباس ایرانی و شهادت ۲۹۰ نفر زن و مرد و کودک و سالمند، ابراز کرد: دست آمریکا و استکبار گران برای تمام جهانیان رو شده است.

امام جمعه موقت سمنان همچنین گفت: استکبار گران تنها در شعار موضوع حقوق بشر را مطرح می‌سازند اما همه کشورها می‌دانند که این آمریکا است که عامل جنایتکاری محسوب می‌شود.

بارانی با اشاره به شناختی که مردم دنیا از آمریکا و جنایت‌های این کشور دارند، بیان کرد: مردم آزادی‌خواه جهان امروز دیگر اعتنایی به ادعاهای بی‌اساس غربی‌ها ندارند چرا که می‌دانند غرب ادعای صیانت از حقوق بشر را به دروغ در جهان مطرح می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1319842

مهمترین اخبار ایران و جهان: