نیوز سیتی!
13 تیر 1402 - 08:27

انجام بیش از ۹۵۰۰ بازدید بهداشتی از مدارس کرمانشاه

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از انجام بیش از ۹۵۰۰ بازدید بهداشتی از مدارس کرمانشاه طی سال تحصیلی گذشته خبر داد.

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدرسه یکی از مهم‌ترین نهادهای سازمان یافته رسمی کشور است که باید با فراهم کردن محیطی سالم و بهداشتی به جسم و روان دانش آموزان، امکان شکوفایی بدهد و آنان را نسبت به دیگر اشخاص، خانواده و اجتماع مسئول سازد.

وی افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به صورت فصلی بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ بازدید از مدارس استان کرمانشاه توسط تیم‌های بهداشتی انجام و نواقص مشاهده شده برای پیگیرهای لازم به آموزش و پرورش اعلام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از راه‌های ارتقا بهداشت و سلامت دانش آموزان تحقق هدف‌های بهداشت مدارس و استاندارد کردن آنها از دیدگاه بهداشتی بوده تا علاوه بر تأمین و حفظ سلامت آنها زمینه فراگیری رفتارهای بهداشتی در جامعه نیز افزایش یابد.

به گفته شکیبا هر مدرسه به صورت میانگین سه بار در طول یکسال تحصیلی مورد بازدید قرار گرفته است که مهمترین موارد این بازدیده عبارت است از دفع بهداشتی فاضلاب، تهویه مطلوب، پایگاه‌های تغذیه سالم، سرویس‌های بهداشتی، آب آشامیدنی و..... بوده است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای نظارت‌های مستمر با اولویت پایگاه تغذیه سالم در سال تحصیلی آینده نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1328842

مهمترین اخبار ایران و جهان: