نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 14:19

تأمین ارز برای تخصیص ترخیص محصولات ضروری است

بندرامام- سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان گفت: عمده کالاهای رسوب شده مشکل اسناد و تأمین ارز دارند که لزوم تأمین ارز برای تخصیص ترخیص این محصولات ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راضی جلالی صبح امروز شنبه در بازدید از اسکله گمرکی و انبارهای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) که با حضور وزیر اقتصاد صورت گرفت، اظهار کرد: آمار رسوب ذخیره‌های موجود در انبارها نسبت به سال گذشته کاهش داشته اما همچنان یکسری موانع و مشکلاتی برای تخلیه سریع آنها وجود دارد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: طبق بررسی‌ها عمده این کالاها مشکل اسناد و تأمین ارز دارند؛ بخشی از این محصولات مربوط به پشتیبانی امور دام، بخشی مربوط به اداره غله و برخی دیگر مربوط به بخش خصوصی است که به هر صورت لزوم تأمین ارز برای تخصیص ترخیص این محصولات ضروری است.

راضی جلالی بیان کرد: در این خصوص قول‌های مساعدی داده شده است، از سوی استاندار نیز مکاتبات لازم با مرکز صورت گرفته تا ترخیص کالاها تسریع پیدا کند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل گرما گفت: به منظور پیشگیری از ایجاد هرنوع آلودگی که باعث به وجود آمدن مشکل در این نهاده‌ها شود، برای تسریع روند تخصیص ارز قول‌های مساعدی داده شده است تا نهاده‌ها هرچه سریع‌تر از انبارها تخلیه شوند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر مشکل چندانی به لحاظ تأمین نهاده‌های دامی نداریم، اظهار کرد: رسوب نهاده‌های دامی، ورود نشدن آنها به بازار و قرار گرفتن در اختیار واحدهای مورد نیاز، مستلزم تأمین ارز است که اگر این امر مهم صورت گیرد، روند ترخیص کالاها تسریع می‌شود و نیاز بازار و مصرف به میزان قابل ملاحظه‌ای تأمین خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1290386

مهمترین اخبار ایران و جهان: