نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 12:25

اولین قدم مطالبه گران در برنامه هفتم توسعه ریشه کنی بیسوادی است

بندرعباس - سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: اولین قدم همه مطالبه گران در برنامه پنج ساله هفتم توسعه به سرانجام رساندن و ریشه کنی بیسواد در کشور است.

احمد جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ریشه کنی بیسوادی در هرمزگان بیان داشت: زمانی بحث سواد خواندن و نوشتن و نهضت سواد آموزی گفتمان غالب بوده است، امروزه بی سواد دیگر گفتمان غالب سوادآموزی نیست.

وی افزود: ما یک ارثیه‌ای از امام داریم، جایگاه نهضت سواد آموزی با بقیه بخش‌های فرهنگی متفاوت است، ما باید محکم بایستیم وگفتمان نهضت سواد آموزی را حفظ کنیم.

به گفته جعفری، نظام مدیریت ایران ضمینه ساز ظهور و نهضت حضرت مهدی است، در این راه هر کسی مسیر اشتباه و کج را در پیش بگیرد به سمت نابودی خود قدم بر می‌دارد، همانگونه که تا امروز دیده ایم تمام کسانی که در تقابل با این انقلاب قرار گرفته اند سرانجامی جز تباهی و نابودی نداشته اند.

وی خاطرنشان کرد: دنیا در راستای گشترس انواع سوادها بر روی ۱۲ نوع سواد مطالعه می‌کند و ما در این مسیر هنوز وارد نشده، که باید در این حوزه قدم برداریم و این وظیفه ذاتی نهضت سواد آموزی است که روزی به فرمان امام خمینی تشکیل شده است.

جعفری با بیان اینکه امروزه بر اساس گفتمان جدید، سواد خواندن و نوشتن پایه و مبنای توسعه سوادهای دیگر است، عنوان کرد: سواد به بخش‌های مختلفی از جمله سواد رسانه، سواد رایانه، سواد عاطفی، سواد مالی، سواد تربیتی، سواد ارتباطی، سواد انرژی، سواد سلامتی، سواد تحلیلی، سواد علمی، سواد بوم شناختی و سواد نژادی و قومی تقسیم می‌شود.

وی ابرازداشت: اولین قدم همه مطالبه گران در برنامه پنج ساله هفتم توسعه به سرانجام رساندن و ریشه کنی بیسواد در کشور است که ادامه بتوان بصورت تخصصی در بقیه حوزه‌های سواد ورود پیدا کرده و باتوجه به نیازهای جامعه آموزش داده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 940142

مهمترین اخبار ایران و جهان: