نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 13:02

« ناراف» مدیر مؤسسه بین المللی آسیای مرکزی شد

وزیر امور خارجه سابق ازبکستان مدیر مؤسسه بین المللی آسیای مرکزی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «ولادیمیر ناراف» وزیر امور خارجه سابق ازبکستان به عنوان مدیر موسسه بین المللی آسیای مرکزی منصوب شد.

به گزارش این موسسه، «ولادیمیر ناراف» وزیر امور خارجه سابق ازبکستان به عنوان مدیر موسسه بین المللی آسیای مرکزی منصوب شد. «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور این کشور حکمی را در 30 دسامبر سال گذشته میلادی امضا کرد.

موسسه بین المللی آسیای مرکزی واقع در شهر «تاشکند» در سال 2020 میلادی تاسیس شده است. این یک موسسه تحقیقاتی دولتی است که در زمینه تحقیقات بین رشته‌ای در مورد تنوع تمدنی و فرآیندهای مدرن توسعه پایدار در آسیای مرکزی فعالیت می‌کند.

ناراف از ماه آوریل سال 2022 میلادی به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت کرده است (در ماه سپتامبر به عنوان وزیر امور خارجه منصوب شد که قبل از آن، سرپرست وزارت خارجه بود. وی پیش از این معاون و معاون اول وزیر، وزیر (2006-2010)، مشاور دولتی رئیس جمهور، سفیر ازبکستان در آلمان، سوئیس، لهستان، بلژیک، رئیس نمایندگی ازبکستان در اتحادیه اروپا و ناتو، مدیر موسسه مطالعات استراتژیک و بین منطقه‌ای وابسته به ریاست جمهوری و دبیرکل سازمان همکاری شانگهای بوده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 970142

مهمترین اخبار ایران و جهان: