نیوز سیتی!
24 آبان 1402 - 12:20

دیدار وزیر سرمایه‌گذاری ازبکستان با رئیس جمهور آذربایجان

وزیر سرمایه‌گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان در شهر «باکو» با رئیس جمهور آذربایجان دیدار و همکاری‌های سرمایه گذاری، تعاونی صنعتی و تجارت متقابل را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «لذیذ قدرت اف» وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان در شهر «باکو» با «الهام علی‌یف» رئیس جمهور آذربایجان دیدار کرد.

طرفین در این دیدار بر سیر مثبت همکاری‌های چندجانبه در زمینه‌های همکاری‌های سرمایه گذاری، تعاونی صنعتی و تجارت متقابل تاکید کردند.

طرفین همچنین بر فرصت‌های بزرگ برای افزایش مشارکت در زمینه انرژی، تولید محصولات با فناوری پیشرفته، صنعت نساجی و ماشین سازی تاکید کردند.

نمایندگان ازبکستان و آذربایجان از پیشنهادات برای تهیه برنامه‌های همکاری میان مدت و بلند مدت، برگزاری نشست‌های مناطق و نشست کمیسیون بین دولتی بین ازبکستان و آذربایجان حمایت کردند.

هم اکنون جمهوری آذربایجان یکی از همکاران بزرگ ازبکستان است. مبادلات بازرگانی ازبکستان و آذربایجان در سال 2022 میلادی در سطح 181 میلیون و 800 هزار دلار قرار گرفته است.

امروز در ازبکستان 195 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران آذربایجانی از جمله 69 شرکت مشترک در زمینه‌های بازرگانی، ماشین سازی، فلزسازی، دارایی و بیمه، انرژی، خدمات، تولید و تعمیر جواهرات، بخش غذایی، صنایع سبک فعالیت می‌کنند.

جمهوری آذربایجان استقلال این کشور را در تاریخ 19 اکتبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 2 اکتبر سال 1995 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1572742

مهمترین اخبار ایران و جهان: