نیوز سیتی!
17 آبان 1402 - 12:05

کاهش آمار جانباختگان تصادف موتورسواران در پایتخت

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از کاهش آمار متوفیان تصادفات موتورسواران خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، امروز ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ سرهنگ جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به موضوع تصادفات موتورسواران پرداخت و اظهار داشت: برای اولین بار در شهریور ماه ۱۴۰۲ شاهد کاهش آمار متوفیان موتورسیکلت در شهر تهران بودیم که از عدد ۵۰ درصد در ۶ ماهه سال جاری به ۴۲ درصد در شهریور ماه رسیده است.

وی گفت: در این مدت آمار استفاده از کلاه ایمنی افزایش پیدا کرد و برای اولین بار در شهریور ماه سال جاری عدد متوفیان موتورسیکلت در شهر تهران به زیر ۵۰ درصد رسیده و عدد ۴۲ درصدی را شاهد بودیم؛ همچنین در شهریور ماه ۱۴۰۲ تعداد تصادفات عابران پیاده با تعداد تصادفات موتورسواران برابر شده و آن هم به عدد ۴۲ دصدی رسیده است.

سرهنگ جوانبخت تصریح کرد: در این مدت تعداد تصادفات خودروها نیز ۱۶ درصد بوده است که مهمترین علت این تصادفات عدم توجه به جلو با 46 درصد بوده است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ابا بیان اینکه موتور سواران به این باور رسیده.اند که کلاه ایمنی چقدر می‌تواند در پیشگیری از سوانح رانندگی به سر برای آنان موثر باشد؛ گفت: البته طرح‌های مختلفی هم از سوی همکاران بنده در خصوص برخورد با تخلفات موتورسواران در سطح شهر انجام شد که همه این موضوعات با کار تیمی و جمعی باعث شد تا کاهش عدد متوفیان موتورسواران را در شهریور ماه سال جاری در سطح شهر تهران شاهد باشیم.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: با توجه به اینکه رتبه اول تصادفات شهر تهران به موتورسواران اختصاص دارد امیدواری پلیس این است که با استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی در 6 ماهه دوم سال به دلیل کاهش درجه حرارت و افزایش مقبولیت استفاده از کلاه ایمنی، شاهد کاهش مجروحان و متوفیان تصادفات موتورسیکلت در سطح شهر تهران باشیم.  

سرهنگ جوانبخت اظهار امیدواری کرد: همانطور که در بحث کاهش تصادفات در شهریور ماه مواجه بودیم با رعایت نکات ایمنی از سوی رانندگان بتوانیم این تداوم کاهش را در ماه‌های دیگر نیز شاهد باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565542

مهمترین اخبار ایران و جهان: