نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 17:55

کارگران نمونه تنگستانی تقدیر شدند

بوشهر- کارگران نمونه تعاونی‌ها، اصناف و تشکل‌های کارگری تنگستان، با حضور فرماندار شهرستان و امام جمعه اهرم تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار تنگستان بعد از ظهر دوشنبه در ین آئین اظهار داشت: کارگران بازوان توسعه و پیشرفت یک جامعه هستند و هر چقدر بیشتر از ظرفیت کارگران استفاده شود، جامعه منفعت بیشتری در صنعت و توسعه اقتصادی می‌برد.

احمد لطفی با بیان اینکه پنج هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان کارگر در تنگستان مشغول بوده و ۲۴ تشکل کارگری مختلف نیز در شهرستان فعال هستند، اضافه کرد: به سبب همت و تلاش این عزیزان است که توفیقات خوبی در زمینه‌های عمرانی، تولیدی، اقتصادی و … در تنگستان در حال رقم خوردن است.

وی با یادآوری اینکه در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی دستمزد کارگران ۲۷ درصد افزایش یافته، عنوان داشت: همه دستگاه‌های حمایتی و مرتبط طوری عمل کنند که انشاالله رفاه بیشتری برای کارگران در زمینه‌های مختلف ایجاد شده و نیازمندی‌های ایشان رفع شود.

فرماندار تنگستان بر تأمین نیازهای درمانی کارگران تاکید و خاطرنشان کرد: آمادگی داریم با اهدای زمین رایگان و اعطای تسهیلات کم‌بهره، کارگران را در هر نقطه از شهرستان، با شرط تأهل و یا در شرف ازدواج بودن، خانه‌دار کنیم.

لزوم پرداخت بموقع حقوق کارگران

لطفی یادآور شد: امروز در تنگستان به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، اقدامات خوبی در حوزه ورزش، مانند احداث مجموعه ورزشی کارگران و استخر ورزشی در شهر اهرم احداث شده و برای استفاده کارگران از سایر اماکن ورزشی نیز با هماهنگی تشکلات کارگری و ادارات تعاون و ورزش و جوانان، می‌توانند از این خدمات رفاهی بهره‌مند شوند.

وی تاکید داشت: باید تدابیری اندیشیده شود که از صد در صد ظرفیت کارگری بومی تنگستان در حوزه‌های مختلف استفاده شود، تا نرخ بیکاری را کاهش دهیم و هم برای خود کارگران نیز به لحاظ بعد مسافت بهتر خواهد بود که در شرکت‌های مستقر در تنگستان به کار گرفته شوند.

لطفی بر پرداخت بموقع حقوق و دستمزد کارگران توسط کارفرمایان تاکید کرد و بیان داشت: دستمزد کارگران تحت هر شرایطی نباید به تأخیر بیفتد؛ اینکه پروژه‌ای تعریف شود، کار آن آغاز شده و کارگران هم مشغول باشند، اما حقوق کارگر پرداخت نشود، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

فرماندار تنگستان بهترین تجلیل از کارگر را پرداخت به موقع حقوق و دستمزد ایشان دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1180786

مهمترین اخبار ایران و جهان: