نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 09:50

بیمه همگانی در مناطق محروم توسعه می‌یابد

انگوت- مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: با تشکیل کارگروه تخصصی توسعه بیمه همگانی در مناطق روستایی و محروم آغاز شده و ما از شهرستان سیل‌زده گرمی و انگوت این فعالیت‌ها را آغاز می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی خدمتی شامگاه سه‌شنبه در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده انگوت اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد بارش‌های رگباری و جاری شدن سیل در مناطقی از شهرستان‌های بیله‌سوار، گرمی و انگوت بودیم که در روستاهای برزن، گیلارلو و قره‌خانلو خسارت بیشتری را به تأسیسات زیربنایی، منازل روستاییان، مزارع و باغات وارد کرد.

وی تصریح کرد: بعد از وقوع سیل در هفته گذشته، این بار نیز بارش‌های تگرگی و شدید رگباری بهاری در روستاهای گرمی، بیله‌سوار و انگوت سبب وارد آمدن خسارات هنگفت به روستاییان شد و حتی بخشی از احشام آنها را نیز تلف کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: در برخی از مناطق وقوع سیل ویرانگر در کنار به بار آوردن خسارت سنگین، معیشت و فعالیت روزانه روستاییان را نیز با اختلال روبه‌رو کرد و حتی برخی از روستاییان مجبور شدند خانه‌های آسیب‌دیده خود را به حال خود رها کنند.

خدمتی افزود: با جمع‌بندی گزارش میزان خسارت، تلاشمان بر این است تا از طریق مسئولان کشوری و وزارت کشور بخشی از جبران خسارت را شاهد باشیم.

وی گله‌مندی روستاییان را از تلف شدن دام و از بین رفتن احشام و تأسیسات مختلف روستاییان یادآور شد و خاطرنشان کرد: قرار شده تا پوشش بیمه همگانی به عنوان اولویت اصلی در این مناطق مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن صندوق بیمه کشاورزی نیز با تعیین خسارت پرداختی‌های خود را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهد.

خدمتی حضور مجموعه امدادرسانی هلال احمر را در منطقه با ۱۲۰ نفر اکیپ خدمت‌رسان یادآور شد و اضافه کرد: گروه‌های مختلف هلال احمر برای کمک به حادثه‌دیدگان در اولین ساعات وقوع سیل در گرمی، انگوت و بیله‌سوار حاضر شده و تلاش کردند تا خانه‌ها و اماکن پر از گل و لای را تمیز کنند.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام هواشناسی بارش‌های رگباری و تگرگ تا روز پنجشنبه در استان ادامه خواهد داشت و حتی فردا در برخی از مناطق بارش‌ها تا ۲۲ میلیمتر پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل به صدور هشدار سطح زرد برای کشاورزان اشاره کرد و ادامه داد: با کاهش دما در روزهای پنجشنبه و جمعه تا منفی ۲ درجه، کشاورزان و بهره‌برداران این حوزه باید مراقب تولیدات و جلوگیری از سرمازدگی‌های احتمالی باشند تا خسارت بیشتری متوجه تأسیسات تولیدی آنها نشود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1184942

مهمترین اخبار ایران و جهان: