نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 16:19

ساخت تصفیه‌خانه‌های بازچرخانی آب یکی از نیازهای صنایع البرز است

کرج- استاندار البرز گفت: ساخت تصفیه‌خانه‌های بازچرخانی آب در شهرک‌های صنعتی نیاز استان است و باید اقداماتی جدی در این باره صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی ظهر شنبه در نشست با هیأت سرمایه گذاری کشور چین که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با تشریح موقعیت و اهمیت استان البرز در کشور اظهار کرد: روابط دیرینه و تاریخ و تمدن غنی این دو کشور فرصتی مغتنم برای تبادل تجارب توسعه‌ای است و باید از آن بهره لازم را برد.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش جدی بارش نزولات جوی در کشور در سال‌های اخیر البرز هم به بسترهای فناورانه صرفه‌جویی در مصرف آب مانند تصفیه‌خانه‌های مجهز و مدرن نیازمند است، بنابراین ساخت تصفیه‌خانه‌های بازچرخانی آب (تصفیه فاضلاب تا مرحله شرب) در شهرک‌های صنعتی استان مد نظر قرار دارد.

اساندار البرز تصریح کرد: احداث تصفیه‌خانه‌های تخصصی در شهرها و بازچرخانی آب برای استفاده مردم جزو مسائلی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مصرف بهینه انرژی و تولید برق در شهرک‌های صنعتی استان در قالب کارخانه‌های تولید برق (chp) برای تولید برق مصرفی صنایع و احداث مزرعه‌های تولید برق با پنل‌های خورشیدی و ارائه طرح در خصوص افزایش تولید برق به میزان ۵۰۰ مگاوات از دیگر نیازهای این استان است.

عبداللهی با اشاره به لزوم توسعه راه‌های استان برای برون رفت از ترافیک‌های ملی، گفت: دو پروژه مهم راهسازی در دستور کار استان است که دو طبقه کردن اتوبان تهران-کرج و احداث بزرگراه جنوبی کرج در قالب مسیر رفت و برگشت در مجموع ۶ خط و همکاری برای حفاری، ریل گذاری و تأمین واگن‌های تمامی خطوط قطار شهری کرج یک نیاز اساسی برای استان محسوب می‌شود.

وی ساخت مسکن ارزان قیمت و با کیفیت برای اقشار مختلف مردم به ویژه افراد با درآمد کم و متوسط همچون معلمان و کارگران و کارمندان و همکاری در زمینه ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختی جنرال در استان را از دیگر فرصت‌های سرمایه گذاری در استان برشمرد.

عبداللهی افزود: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در خصوص بهره برداری از ظرفیت‌های چین در راستای توسعه و سرمایه گذاری در کشور، در استان البرز این دیدگاه و همراهی وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1151386

مهمترین اخبار ایران و جهان: