نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 19:28

امیرعبداللهیان از همتای عمانی خود در تهران استقبال کرد

وزیر امور خارجه عمان که به تهران سفر کرده مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان که به تهران سفر کرده، عصر امروز (دوشنبه) ۲۶ تیرماه در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیر عبداللهیان همتای ایرانی خود قرار گرفت.

گفتنی است، این سومین سفر وزیر خارجه عمان به تهران در دولت سیزدهم است.

وزیر خارجه عمان ۲۸ آبان ۱۴۰۱ و اسفند ۱۴۰۰ نیز به تهران سفر کرده بود. وی در دومین سفرش به تهران و در نشست خبری مشترک با امیر عبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران گفت: همیشه سلطنت عمان سیاست حسن همجواری و حمایت از جمهوری اسلامی ایران را اتخاذ کرده و سیاست حمایت از امنیت منطقه و جهان را در پیش گرفته است.

امیر عبداللهیان هم در این نشست گفت: روابط دو کشور امروز نمونه ممتازی از روابط همسایگی مبتنی بر دوستی و برادری و فراتر از آن صداقت در عرصه دیپلماسی است. از تلاش‌های سازنده سلطنت عمان در کمک به رفع تحریم‌های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم. تلاش‌های عمان برای رسیدن به گام‌های نهایی توافق را ارج می‌نهیم.

امیر عبداللهیان هم اواخر خرداد ماه سفری به چهار کشور حوزه خلیج فارس از جمله عمان داشت. وی در این سفر با همتای عمانی دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت.

«هیثم بن طارق» سلطان عمان هفتم خرداد ماه سفری دو روز به تهران داشت و در این سفر چهار سند همکاری بین مقامات دو کشور به امضا رسید. مقامات دو کشور چهار سند در حوزه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، همکاری در مناطق آزاد و همکاری در حوزه انرژی را به امضا رساندند. وزرای نفت و امور اقتصادی و دارایی و دبیرکل شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از سوی ایران و وزرای انرژی، اقتصاد و تجارت عمان اسناد همکاری‌های مشترک دو کشور را امضا کردند.

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور کشورمان نیز دوم خرداد ۱۴۰۱ سفری یک روزه به مسقط داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1366842

مهمترین اخبار ایران و جهان: