نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 16:48

تلاش دشمن برای خاموشی چراغ محافل حسینی

بیرجند_ رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن در تلاش بوده تا چراغ محافل حسینی را خاموش سازد، گفت: اما به همان نسبت مردم هوشیار و با بصیرت تر از گذشته ورود کرده اند.

ابوالفضل نوفرستی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شورای هیئات مذهبی کشور به تبع آن در استان‌ها مجموعه‌هایی هستند که برای ساماندهی هیئت‌های مذهبی به وجود آمده و برنامه‌ریزی برای هیئت‌ها را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: شورای هیئات مذهبی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی جلسات تعاملی با هدف تشکیل هیئت‌ها که پرچم‌داری قرآن اسلام ارزش‌ها بوده برگزار می‌کند.

هجمه‌های عظیم دشمن بر علیه دستگاه محرم

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی گفت با توجه به اینکه فعالیت و برنامه‌های هیئت‌ها در طول سال انجام می‌گیرد بنابراین جلسات شورای هیئت‌ها نیز در طول سال برگزار می‌شود اما مختص ماه محرم نیز جلساتی برای برنامه‌ریزی بهتر برای هیئت‌ها برگزار می‌گردد.

نوفرستی بیان داشت: امسال شاهد بیشترین عملکرد دشمن بر علیه دستگاه محرم و هیئت‌ها هستیم که در فضای مجازی و رسانه‌های معاند به آن پرداخته شده است.

وی ادامه داد: از به همین نسبت خوشبختانه از جهات مختلف توفیقات خوبی حاصل شده و انسجام و برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و اگر چه دشمن در تلاش بوده تا چراغ محافل حسینی را خاموش سازد اما به همان نسبت مردم هوشیار و با بصیرت بوده و شاهد سیل عظیم جمعیت در هیأت‌های حسینی هستیم.

۷۰ درصد ارزاق مورد نیاز هیئت‌های مذهبی استان تأمین شده است

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان‌جنوبی بیان داشت: یکی از موضوعاتی که باید در هیئت‌ها در کنار جهاد تبیین به آن پرداخته شود بحث بیان عبرت‌ها است.

نوفرستی با اشاره به اینکه از مواردی که مردم کوفه را به ذلت کشاند اقبال آنها به مسائل دنیوی و خسته شدن از جنگ بود، افزود: کسی که کار برای خدا می‌کند نباید خسته شود و ملت ایران به زیبایی از این عبرت‌های تاریخ درس گرفتند که نمونه واضح آن حضور مردم در دفاع مقدس بوده است.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی‌های خوبی در حوزه هیئت‌داری در استان صورت گرفته است، اضافه کرد: بخشی از این حوزه مربوط به اقدامات فرهنگی بوده که به خوبی پیگیری می‌شود، بخشی مربوط به مسائل پشتیبانی می‌باشد که برنامه‌ریزی خوبی در این راستا انجام شده به طوری که در حال حاضر ۷۰ درصد ارزاق مورد نیاز هیئت‌های استان تأمین شده است.

جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب از موضوعات مهم در هیئت‌های مذهبی

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین در بخش نرم‌افزاری نیز اقدامات خوبی در بحث تولید محتوا انجام گرفته به طوری که امسال تولید شعر و نواها متناسب با نیاز جامعه صورت گرفته است.

نوفرستی بیان داشت: یکی از موضوعات مهمی که امسال جامعه ذاکران برای آن برنامه‌ریزی کرده و جزو موضوعات مهم بوده، جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی گفت: در موضوع محتوای درست مجموعه مدونی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدارهایی که با هیئت‌ها داشته‌اند گردآوری شده و در اختیار هیئت‌ها قرار گرفته تا بر اساس آن رهنمودهای لازم را دریافت و موارد را آنچنان که در شأن جلسات امام حسین (ع) بوده رعایت کنند.

برنامه‌ریزی ویژه برای عزاداری خواهران

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی با بیان اینکه جلسات هماهنگی با تمام دستگاه‌ها برای همکاری با هیئت‌ها در استان برگزار شده است، افزود: طبل و سنج آسیب نبوده ولی از حد استاندارد می‌گذرد تبدیل به آسیب می‌شود بنابراین باید فرهنگ سازی شده که عشق به امام حسین به سمت فعالیت‌هایی پیش رود که بازدهی بیشتری داشته باشد.

نوفرستی با اشاره به اینکه امسال بخش هیئت خواهران به طور ویژه به برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم ویژه خواهران پرداخته است، اضافه کرد: ویژه این هیئت‌ها برنامه‌هایی در صبح عاشورا و تاسوعای حسینی برنامه‌ریزی شده تا بانوان مجبور نباشند هیئت‌های آقایان را همراهی کنند.

وی یادآور شد: امسال روز عاشورا همزمان با روز جمعه بوده بنابراین با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه در استان و دفاتر ائمه جمعه استان برنامه‌ریزی شده تا نماز جمعه در محل اجتماع هیئت‌ها برگزار شود که این مراسم در مرکز استان در محل قتلگاه با اجتماع هیئت‌های مذهبی و عزاداران برگزار خواهد شد.

توجه هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی به موضوعات اجتماعی

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی از هیئت‌های مذهبی خواست تا برای برگزاری بهتر نماز جمعه در روز عاشورا حرکت هیئت‌ها را مدیریت کرده و به زمان زودتری موکول کنند و تا ساعت ۱۰:۳۰ عزاداری‌ها را به اتمام رسانده تا مردم برای برپایی نماز جمعه آماده شوند.

نوفرستی یادآور شد: در هیئت‌های مذهبی استان به موضوعات اجتماعی توجه ویژه‌ای صورت می‌گیرد به طوری که امسال در شورای هیئات مذهبی استان موضوع ترویج ازدواج آسان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی به دنبال رفع مشکلات مردم هستند، اضافه کرد: یکی از مباحث جامعه امروز موضوع فرزندآوری و تسهیل ازدواج آسان بوده که هیئت‌ها به این سمت حرکت کرده و به این موضوعات کمک می‌کنند هرچند کار فرهنگی زمان بر بوده ولی این مباحث در هیئت‌های مذهبی دنبال می‌شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات عجیبی که امسال وجود داشته اقبال جوانان به بحث ذاکری و مداحی اهل بیت بوده است که در همین راستا کلاس‌های آموزشی برگزار تا با نسل فرهیخته و در تراز انقلاب حسینی همراه باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1402042

مهمترین اخبار ایران و جهان: