نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 10:22

مردم استان تهران در شب استغفار نوای «الغوث الغوث» سر دادند

تهران- مردم مؤمن و خداجوی استان تهران همزمان با سومین شب قدر و در شب استغفار به راز و نیاز با معبود پرداختند و نوای «الغوث الغوث» سر دادند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مردم مؤمن و خداجوی استان تهران همزمان با سومین شب قدر و در شب استغفار با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، بقاع متبرکه و امامزادگان به راز و نیاز با معبود پرداختند و نوای «الغوث الغوث» سر دادند و قدردان لیالی قدر ۱۴۰۲ شدند و دل‌ها را به پروردگار و محبت امیرالمومنین سپردند.

با وجود شرایط جوی و بارش باران در استان تهران مردم باز هم برای دلدادگی به اماکن مذهبی و مساجد رفتند و سومین شب قدر را به بندگی نشستند و قرآن بر سر ندای «الهی العفو» سر دادند.

ورامینی‌ها در شب قدر بخشش و استغفار به راز و نیاز با خدا پرداختند

مراسم شام غریبان و تشییع نمادین امام علی (ع) با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت (ع) از مصلی صاحب الزمان (عج) تا گلزار شهدای سید فتح الله برگزار شد و مردم ورامین در سومین شب قدر به استغفار پرداختند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: خداوند را شاکر هستیم که امسال نیز توانستیم از برکات شب قدر بهره مند شویم.

محمودی با بیان اینکه امسال در ورامین مراسم تشییع نمادین حضرت علی (ع) پدر امت را برگزار کردیم گفت: هدف از برگزاری این برنامه تجدید پیمان با اهل بیت و اظهار همدردی با امام عصر (عج) است.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس بیان داشت: روز قدس منحصر به فلسطین نیست، اگرچه مرکز توجه در این سرزمین است اما در این روز، مظلومیت جهان اسلام و لزوم اتحاد مسلمانان، باید مورد توجه قرار گیرد و از این رو امسال راهپیمایی روز قدس در بیش از ۱۰۰ کشور برگزار خواهد شد.

مردم استان تهران در شب استغفار نوای «الغوث الغوث» سر دادند

وی عنوان داشت: حضور با شکوه مردم در این راهپیمایی نمایش اعتراض و خروش جهان اسلام علیه ستمگران و اتحاد و همبستگی ملت‌های آزاده جهان در برابر بدخواهان اسلام خواهد بود.

آئین احیای شب قدر در مسجد خیرآباد برگزار شد

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام حسینی خراسانی و با مداحی سیفی و خزایی در مسجد جامع حضرت ولیعصر (عج) خیرآباد برگزار شد.

گفتنی است که در آئین احیای سومین شب قدر مراسم قرآن به سر با نوای حجت الاسلام طزری امام جمعه خیرآباد انجام شد.

در سومین شب از لیالی قدر هموطنان از خدمات امدادی جمعیت هلال‌احمر بهره‌مند شدند

امدادگران و نجات گران جمعیت هلال‌احمر شهریار در سومین شب از لیالی پرفیض قدر به ۳۵ نفر از هموطنان در حرم مطهر امامزاده اسماعیل علیه السلام خدمات امدادی ارائه کردند.

حسین عربی رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان شهریار در گفتگو با خبرنگار مهر، از پوشش امدادی سومین شب از لیالی پرفیض قدر توسط امدادگران و نجات گران این جمعیت در تاریخ پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ خبر داد.

وی با بیان اینکه امدادگران و نجات گران جمعیت هلال‌احمر شهریار همچون شب‌های گذشته پوشش امدادی سومین شب از مراسم پرفیض قدر در حرم امامزاده اسماعیل علیه السلام و اطراف آن را برعهده داشتند، افزود: ۳۵ نفر از هموطنان از خدمات امدادی این جمعیت بهره‌مند شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان شهریار بیان داشت: ۶ تیم عملیاتی شامل ۳۰ نفر امدادگر و نجات گر خواهر و برادر، ۱ نفر کادر به همراه یک دستگاه آمبولانس پوشش امدادی مراسم حرم مطهر امامزاده اسماعیل علیه السلام را برعهده داشتند.

مردم استان تهران در شب استغفار نوای «الغوث الغوث» سر دادند

برپایی سه موکب توزیع افطاری ساده در لواسان

در سومین شب قدر در شهر لواسان نیز بساط برپایی سه موکب و توزیع بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ بسته افطاری ساده در شهر لواسان انجام شد.

گفتنی است که این موکب ها با تلاش ستاد نماز جمعه لواسانات، شورای اسلامی شهر لواسان، شهرداری لواسان در ابتدا (جنب دادگستری لواسانات)، مرکز (میدان امام خمینی (ره) گلندوک) و انتهای شهر (میدان بسیج ناران) برپا شد روزه داران در این شب اطعام شدند.

مردم استان تهران در شب استغفار نوای «الغوث الغوث» سر دادند

ناب‌ترین لحظه‌های بندگی با نوای «الغوث الغوث» در آستان مقدس امام زاده حمزه (ع) صفادشت

همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و شب قدر، مردم خداجوی صفادشت با حضور جابر کریمی فرماندار ملارد به همراه مهدی دستگردی بخشدار صفادشت با حضور در آستان مقدس امام زاده حمزه ندای «الغوث الغوث» سر دادند.

همزمان با سومین شب قدر مردم ملارد میزبان شهید گمنام دفاع مقدس شدند

آئین معنوی احیای سومین شب قدر در در هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها و مساجد ملارد همراه با میزبانی از پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس برگزار شد.

گفتنی است که احیا کنندگان و شب زنده داران ملارد در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان نیز مثل شب نوزدهم و بیست و یکم میزبان این شهید خوش نام تفحص شده از جزیره مجنون شدند.

هفت مسجد جوادالائمه قله فرامرز، مسجد جامع روستای قشلاق، مسجد صاحب زمان ملارد، مسجد جوادالائمه صفادشت، مسجد حضرت ابوالفضل میدان گل‌ها، مسجد خاتم الانبیا مارلیک و مسجد صاحب زمان سرآسیاب شرقی همزمان با شب ۲۳ ماه مبارک رمضان میزبان این شهید گمنام بودند.

مردم استان تهران در شب استغفار نوای «الغوث الغوث» سر دادند

مردم قرچک در کنار پیکر مطهر شهیدی گمنام قرآن بر سر گرفتند

در سومین شب از لیالی قدر و شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، مردم قرچک با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، مراسم احیا شب قدر را در حالی برگزار کردند که میهمان عزیزی را در برگرفته بودند، شهیدی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس که با وجود گمنامی، همه او را می‌شناختند و او را همچون فرزند و برادر خود در بر گرفته و در کنار پیکر این شهید سرافراز قران بر سر گرفتند.

پیکر این شهید سرافراز ایران اسلامی در امامزاده عبدالله (ع) روستای داودآباد، مسجد مهدیه باقرآباد و مسجد صاحب الزمان (عج) پایگاه شهید تاجیک حضور یافت تا این مهم را بار دیگر یادآوری کند که امنیت، آسایش و آرامشی که امروز در ایران اسلامی حاکم است به برکت خون شهدا به دست آمده است.

پیشوایی ها با ندای «اَلغوث اَلغوث خَلِّصنا مِنَ النّارّ یا رَب» سومین شب قدر را در حرم برگزار کردند

مردم متدین پیشوا نیز در شب بیست و سوم و با حضور در حرم مطهر امام زاده جعفر (ع) با ندای «سُبحانَک یا لااله اِلا اَنت؛ اَلغوث اَلغوث خَلِّصنا مِنَ النّارّ یا رَب» احیا داری کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1146865

مهمترین اخبار ایران و جهان: