نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 12:20

حذف واسطه‌گری با احداث میدان عرضه دام در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: احداث میدان عرضه دام سبک و سنگین در استان فرصتی برای کوتاه شدن دست واسطه‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر صبح دوشنبه در جلسه مکان‌یابی میدان عرضه دام سبک و سنگین در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: احداث این میدان فرصتی برای کوتاه شدن دست واسطه‌ها است.

وی افزود: احداث میدان بهداشتی عرضه دام زنده یکی از مهم‌ترین نیازهای چهارمحال و بختیاری جهت تأمین دام مورد نیاز واحدهای دامداری و نیز کشتارگاه‌های استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر به دلیل نبود میدان عرضه دام، دامداران این استان مجبور هستند برای خرید دام مورد نیاز خود وقت زیادی را صرف و به واسطه‌ها مراجعه کنند.

برزگر عنوان کرد: کنترل و نظارت یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با اثرات ناشی از عرضه غیرقانونی دام زنده و کنترل بیماری‌ها است و در این راستا میدان عرضه دام نقش مهمی در کنترل ورود و خروج دام به استان و شناسایی دام‌های قاچاق و جلوگیری از کشتار غیربهداشتی دام خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین مزایای احداث میدان عرضه دام، تمرکز کاروانسراهای عرضه دام در نقطه مشخص، کمک به عشایر چهارمحال و بختیاری در عرضه دام، نظارت بر قیمت گوشت، تأمین دام مورد نیاز واحدهای دامداری، تأمین دام مورد نیاز کشتارگاه‌های استان، نظارت بهداشتی بر عرضه دام، شناسایی دام‌های بیمار و جلوگیری از انتقال بیماری به سایر واحدهای دامداری، کنترل ورود و خروج دام به استان و جلوگیری از قاچاق دام و حفاظت ذخایر ژنتیکی دام استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به ضرورت احداث میدان عرضه دام در استان از علاقه‌مندان جهت سرمایه‌گذاری دعوت به عمل می‌آید.

برزگر بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و تجمع واحدهای دامداری در شهرستان شهرکرد، بهترین مکان جهت احداث میدان عرضه دام این شهرستان است، لذا کمیته فنی با مطالعه و مکان‌یابی دقیق مکان این میدان را شناسایی کند.

وی تاکید کرد: در احداث میدان دام علاوه بر بررسی‌های لازم و همفکری با کارشناسان این حوزه و پیش‌بینی طرح‌های توسعه میدان، گستردگی شهر و استان در نظر گرفته شود، همچنین دستورالعمل‌های اجرایی ضوابط فنی و بهداشتی در احداث میدان دام و طیور نیز باید مدنظر قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1111965

مهمترین اخبار ایران و جهان: