نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 18:55

تبدیل وضعیت۵۹۳۷ نفر از کارکنان مشمول قانون ایثارگران در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌غربی گفت:در اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران از ابتدای برنامه ششم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۹۴۷ نفر تبدیل وضعیت شده‌اند.

حسین سپهری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت:در اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران از ابتدای برنامه ششم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۹۴۷ نفر تبدیل وضعیت شده‌اند .

وی ادامه داد: سهم این تبدیل وضعیت‌ها از سال ۱۴۹۶ تا ۱۴۰۰ تعداد ۷۲۹ نفر و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۸۶۰ نفر و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۲۶۶ نفر مشمول اجرای این قانون و بهره‌مند شده و تبدیل وضعیت شده‌اند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌غربی گفت: از افراد تبدیل وضعیت شده بیشترین مقطع تحصیلی لیسانس با ۴۹/۷ درصد و دیپلم با ۱۹/۴درصد و فوق لیسانس با ۱۲/۷ درصد بیشترین سهم مقاطع تحصیلی را دارا بوده‌اند .

سپهری تصریح کرد: بیشترین سهم  مشمولین استفاده از قانون ایثارگران مربوط به شهرستان ارومیه با ۵۱/۷ درصد و شهرستان خوی ۸/۸ درصد میاندواب ۵/۷ درصد نقده ۴/۷ درصد و سلماس ۴/۲ درصد را شامل شده‌اند.

وی اضافه کرد: بیشترین سهم افراد تبدیل وضعیت یافته مربوط به فرزندان و یا همسران رزمنده با حداقل شش ماه حضور در جبهه با ۵۳/۴درصد و سپس فرزندان جانباز ۲۵درصد و بالاتر بوده‌اند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1114765

مهمترین اخبار ایران و جهان: