نیوز سیتی!
31 تیر 1402 - 10:35

کشف حجاب‌های سازمان یافته مورد برخورد قاطع و بازدارنده قرار می‌گیرد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مواردی از کشف حجاب که سازمان یافته است و با اهداف سیاسی انجام می‌شود باید مورد برخورد قانونی قاطع و بازدارنده قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در همایش روسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان با تسلیت ماه محرم و ایام عزای امام حسین (ع)، اظهار داشت: مردم، مومنان و متدینین از نظام دستگاه قضایی و حاکمیت انتظار برخورد با مسائل مربوط به کشف حجاب را دارند، زیرا ما برای حاکمیت ارزش‌های دینی، انقلابی و اسلامی، شهدای زیادی را تقدیم کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با پدیده کشف حجاب، مطالبه به حق مردم از دستگاه قضایی و حاکمیت است، افزود: در این ارتباط باید با تدبیر و براساس قانون حرکت کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: ریاست قوه قضائیه در دیدار اخیر با روسای کل دادگستری‌های کشور تاکید داشتند که قوه قضائیه در موضوع حجاب و عفاف مطالبه گر است و در موضع انفعال نیست و روسا و دادستان‌ها باید این موضوع را از مسئولان مربوطه مطالبه کنند تا مسئولیت خود را به درستی انجام دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، حدود 30 دستگاه در حوزه حجاب و عفاف مسئولیت دارند، تاکید کرد: مقامات قضایی باید مطالبه کنند که قوانین مربوط به عفاف و حجاب به درستی اجرایی شود، زیرا رعایت حجاب از مصادیق حقوق عامه است و مسئولان قضایی و دادستان ها باید مسائل این حوزه را با دقت پیگیری کنند.

حمیدی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی بدحجابی در جامعه نتیجه ترک فعل‌ها و عدم رسیدگی به مسائل است، بیان کرد: برای برخورد در این حوزه باید براساس قانون اقدام کنیم و در این ارتباط باید تاکید کرد که طبق تبصره یک ماده 638 کشف حجاب جرم است و برای آن مجازات تعیین شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: برخی از کشف حجاب‌ها به انگیزه اشاعه فحشا و حرمت شکنی انجام می‌شود که این موارد مصداق ماده 639 است و مجازات سنگینی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه کشف حجاب جرم مشهود است و تکلیف ضابط در برخورد با جرم مشهود مشخص است، تصریح کرد: هرگونه کشف حجاب از نظر قضایی قابل برخورد و تکلیف قضات در این زمینه مشخص است و این پرونده‌ها باید بر اساس موازین قانونی مورد رسیدگی قرار گیرد.

حمیدی گفت: قضات باید ضابطان را درباره برخورد با جرایم مشهود مربوط به کشف حجاب توجیه کنند و در ادامه دستگاه قضایی باید پیشتیبانی‌های لازم را نیز از ضابطان انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌های مربوط به بدحجابی از مصادیق طرح مستقیم در دادگاه است، گفت: این امر نافی نظارت مستقیم دادستان‌ها بر این موضوع نیست و دادستان‌ها باید بر این حوزه نظارت دقیق داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تفکیک پرونده‌های مربوط به کشف حجاب را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید شعب خاصی در دادگاه ها به منظور رسیدگی به پرونده‌های مربوط به کشف حجاب تشکیل شود تا این پرونده‌ها به سرعت رسیدگی شود و آرای صادره نیز براساس یک رویه واحد انجام شود.

حمیدی بیان کرد: مواردی از کشف حجاب که سازمان یافته و مرتبط با عناصر بیگانه، گروهک‌های خارج از کشور و گروه‌های ضد انقلاب است و با اهداف سیاسی انجام می‌شود، باید مورد برخورد قانونی قاطع و بازدارنده قرار گیرد.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1393665

مهمترین اخبار ایران و جهان: