نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 11:50

رونمایی از «سدید» مستندنگاری چهره ماندگار خلیج فارس

بندرعباس - مستند تاریخی «سدید» با ثبت و ضبط روایت هایی جذاب و دیدنی از زندگی پرماجرا و آثار گرانسنگ «سدیدالسلطنه» پدر مطالعات نوین خلیج فارس شناسی وارد مرحله نهایی تدوین و صداگذاری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تحقیقات میدانی و تصویربرداری این مستند پیرامون زندگی و آثار سدید طی فصل زمستان ۱۴۰۱ و بهار ۱۴۰۲ در استان های هرمزگان، بوشهر و تهران به انجام رسیده است و تدوین آن نیز در نیمه تابستان وارد مرحله نهایی می شود.

مطالعات پژوهشی و روایت های داستانی این فیلم، بر اساس اسناد نگهداری شده در گنجینه های شخصی و موزه های ملی، کتب و پژوهشنامه های خلیج فارس شناسی گردآوری و مستندسازی شده است.

این اثر، در سیمای مرکز خلیج فارس تهیه و پس از طی شدن فرآیند تولید، در شبکه های مختلف تلویزیونی استانی و ملی از جمله شبکه مستند پخش خواهد شد.

اکران خصوصی و نمایش نسخه نهایی فیلم مستند «سدید» به همراه نشست گرامیداشت شخصیت و بازشناسی آثار این چهره ماندگار هزاره اخیر منطقه خلیج فارس با حضور جمعی از پژوهشگران، اهالی فرهنگ و رسانه همزمان با سالگشت تولد سدیدالسلطنه (۱۴ شهریورماه ۱۴۰۲) در بندرعباس برگزار می شود.

تهیه کننده: سعید ماندگاری، کارگردانی و تدوین: فرشید ایرانپرست، مشاور پروژه: مهدی ده دار، تصویربردار: سعید ماندگاری، صدابردار: حامد دهقانی، گوینده راوی شخصیت سدید: نظام الدین علوی.

آنچه در این قطعه تصویری ۱۴۰ ثانیه ای به تماشا می نشیند، برشی است برگزیده از تیتراژ ابتدایی فیلم مستند «سدید» که برای نخستین بار، همزمان با هشتاد و دومین سالگرد آسمانی شدن آن چهره ماندگار (۱۴ امرداد)، تقدیم نگاه شما مخاطبان فرهنگ دوست ایران زمین می شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1443265

مهمترین اخبار ایران و جهان: