نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 17:20

وظیفه بسیج اساتید کمک به اسلامی کردن دانشگاه ها

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: وظیفه بسیج اساتید کمک به اسلامی شدن دانشگاه‌ها و کمک به مرجعیت علمی آموزش عالی کشور و کمک به نظام حکمرانی کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بسیج اساتید کشور، اولین جلسه کارگروه حکمرانی کشاورزی و منابع طبیعی قرارگاه کمک به ارتقای نظام حکمرانی سازمان بسیج اساتید کشور با حضور محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید و رئیس قرارگاه کمک به ارتقای نظام حکمرانی کشور، دکتر یزدانی دبی قرارگاه، علی اسدی رئیس این کارگروه و جمعی از اساتید در سازمان بسیج اساتید برگزار شد.

مردانی در این جلسه ضمن تشریح وظایف و کارکردهای سازمان بسیج اساتید و قرارگاه کمک به ارتقای نظام حکمرانی کشور گفت: کارگروه‌ها با تولید بسته‌های سیاستی برای حل معضلات کشور، زمینه تصمیم‌گیری را برای مسئولین فراهم می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به ۴ اولویت اصلی در سازمان بسیج اساتید در خصوص اولین اولویت یعنی انسجام بخشی و تعالی سازمانی به اقدام سازمان برای شبکه‌سازی فراگیر و حضور و نقش آفرینی اساتید بسیجی و سایر گروه‌های همسو در رسانه و فضای مجازی اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، همچنین به جهاد تبیین و امید آفرینی اشاره کرده و افزود: امروز با جنگ ترکیبی دشمن علیه انقلاب اسلامی مواجهیم لذا باید از ظرفیت اساتید در جهت دانش افزایی خود اساتید وهدایت جریان دانشجویی، محلات و مساجد و هم در ارتباط با رصد و مطالبات و بررسی مشکلات فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

وی عنوان کرد: تشکیل شبکه جهادگران تبیین یکی از موضوعاتی بوده که در این رابطه دنبال کرده‌ایم. بیش از هزار نفر از اساتید اکنون به عنوان جهادگر تبیین و تحلیل‌گر در این شبکه در سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند و در این موضوع بحث کرسی های آزاد اندیشی، نقد و مناظره و اعزام سخنران برای مجامع و اجتماعات و نهایتا همه روش‌هایی که برای تبیین حقایق کشور و مقابله با عملیات روانی دشمن در راستای روشنگری است را پیگیری می‌کنیم.

کمک به اعتلای آموزشی عالی کشور و کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی کشور دو اولویت دیگری بودند که مردانی بر آن تاکید کرده و گفت: در آیین نامه اجرایی بسیج اساتید قید شده است که وظیفه بسیج اساتید کمک به اسلامی شدن دانشگاه‌ها و کمک به مرجعیت علمی آموزش عالی کشور و کمک به نظام حکمرانی کشور است. ما بر این باوریم که شبکه بسیج اساتید باید در کنار مدیریت دانشگاه و مدیریت آموزش عالی در راستای اسلامی شدن دانشگاه و در راستای تعلیم و تربیت و در راستای بهبود مباحث آموزشی و پژوهشی حرکت کند.

مردانی افزود: این کمک به اعتلای آموزش عالی در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است که در ارتباط با عملکرد آموزش عالی به خصوص بحث رشته‌ها و دروس آموزش عالی است که باید در راستای علم نافع بوده و محصول آن حل مشکلات کشور باشد. در این رابطه اندیشکده حکمرانی آموزش عالی را ایجاد کرده‌ایم. با سازماندهی این اندیشکده به دنبال کمک به آموزش عالی کشور هستیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد: کمک به ارتقای نظام حکمرانی کشور در راستای تحقق دولت اسلامی و به استناد بیانیه گام دوم انقلاب است. مقام معظم رهبری فرمودند باید دولت اسلامی تشکیل شود و جامعه اسلامی شکل بگیرد.

وی گفت: درشرایط فعلی در دوران جمهوری اسلامی هستیم و دولت اسلامی هنوز محقق نشده است. در این رابطه با تشکیل قرارگاهی در مرکزیت سازمان و تشکیل کمیته‌های تخصصی ۲۲ گانه به دنبال آن هستیم که به دستگاه‌های اجرایی یعنی وزاتخانه‌ها و دستگاه‌های عمومی کشور مانند شهرداری‌ها و قوای سه گانه، مجمع تشخیص و هر جای دیگری که نیازمند ارائه بسته سیاستی، مطالعه و رصد و ارزیابی تحقق اهداف است، کمک کنیم. تشکیل کمیته‌های تخصصی حکمرانی در این رابطه است. ما در مجمع عالی بسیج کمیسیون حکمرانی را داریم که متولی‌اش سازمان بسیج اساتید کشور است و باید آنجا ایفای نقش کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: به دنبال تشکیل شبکه نخبگانی بسیج اساتید در دو ساحت تخصصی و عمومی با رویکرد جهادی و حل مسئله هستیم تا در قالب خدمات علمی و فناوری، پایش حکمرانی، رصد افکار نخبگان، کمک به تصمیم سازی برای حکمرانی و ترویج گفتمان انقلاب و کمک به حل مشکلات کشور و کارآمدی نظام و تولید قدرت نرم برای جمهوری اسلامی ایران گام برداریم. بسیج اساتید را در این خصوص به عنوان حلقه میانی بین مردم و ارکان نظام می‌بینیم.

در این جلسه محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور حکم انتصاب علی اسدی به‌عنوان رئیس کارگروه حکمرانی کشاورزی و منابع طبیعی را به وی اعطا کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434221

مهمترین اخبار ایران و جهان: