نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 10:28

شهردار تبریز تاکید کرد: لزوم اصلاح رویکردهای مدیریت شهری در حوزه کارکردهای اجتماعی

شهردار تبریز بر لزوم اصلاح رویکردهای مدیریت شهری در حوزه کارکردهای اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب هوشیار صبح پنج شنبه در سومین نشست بانوان عضو شورای اسلامی شهرها، مدیران و مشاوران شهرداران کلانشهرهای کشور با اشاره به نقش شهرداری ها در حوزه های اجتماعی اظهار کرد: متاسفانه همواره به شهرداری ها به عنوان دستگاه خدمات‌رسان توجه شده اما با توجه به نیازهای به روز اجتماعی، جای این ارگان در حوزه های اجتماعی به وضوح قابل حس است.

وی حوزه خانواده و زن را یکی از موضوعات قابل توجه در حوزه بین المللی دانسته و گفت: گاه به خاطر خلأهای موجود در حوزه های مدیریت های شهری نسبت به موضوعات اجتماعی، این بخش مورد هدف افراد سودجو قرار گرفته است.

هوشیار با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب در نظام فکری ایران نسبت به موضوع خانواده و زن گفت: از بابت نظام ارزشی در بسیاری از حوزه های مرتبط در موضوع زن مطالبه گر بوده و در مقام دفاع نیستیم. ما باید در موضوع زنان در عرصه بین المللی در موضع مطالبه گری باشیم.

شهردار تبریز با تاکید بر اصلاح رویکردهای مدیریت شهری در حوزه کارکردهای اجتماعی گفت: با وجود نقش دستگاه های متولی در حوزه اجتماعی، جای شهرداری ها در این بخش خالی است. در نظام بودجه ریزی شهری باید این کارکرد را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: البته در دو سه سال اخیر، اکثر کلانشهرها نگاه خود را به کارکردهای اجتماعی معطوف کرده و بودجه های خوبی در این راستا در نظر گرفته شده است که امیدواریم در این راستا تلاش بیشتری شود.

هوشیار ادامه داد: در نظام بودجه ریزی شهرداری تبریز نیز برای اولین بار، پیوست فرهنگی مورد توجه قرار گرفته که می تواند گام موثری در این راستا باشد.

گزارش فارس حاکی است، سومین نشست بانوان عضو شورای اسلامی شهرها، مدیران و مشاوران شهرداران کلانشهرهای کشور  به میزبانی شهرداری تبریز، شورای اسلامی شهر تبریز و مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در حال برگزاری است.

پایان پیام/۶۰۰۱۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1317221

مهمترین اخبار ایران و جهان: