نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 15:52

سازش در ۷ پرونده قصاص در زنجان طی سال گذشته

زنجان- رئیس‌ کل دادگستری زنجان گفت: با تلاش همکاران قضایی، شورای حل اختلاف، صلح یاران و ستاد صبر استان، طی سال ۱۴۰۱، ۷ فقره پرونده قصاص منجر به سازش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی روز دوشنبه در همایش شوراهای حل اختلاف استان که به مناسبت گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه برگزار شد، گفت: رسیدگی به پرونده‌ها با مبنای صلح و سازش که پشتوانه دینی و فرهنگی دارد، یک تفکر خوب و ارزشمندی است و با تلاش شورای حل اختلاف استان شاهد توفیقات خوبی در این راستا هستیم.

وی با اشاره به فلسفه وجودی شوراهای حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش بین طرفین، افزود: یکی از محوری‌ترین کارها در شوراهای حل اختلاف که در آداب القضا نیز آمده، فیصله دادن به نزاع و خاتمه دادن به اختلافات است؛ نه صرفاً صدور حکم که توجه به این امر اجر و پاداش اخروی نزد پروردگار دارد.

رئیس‌کل دادگستری زنجان با بیان اینکه استان زنجان در سازش در پرونده‌ها حتی پرونده‌های مهم و سنگین موفق عمل کرده است، افزود: در سال گذشته تعداد ۷ پرونده قتل منجر به سازش شد که اقدام ارزشمندی است.

وی از کاهش ۱۲ درصدی ورودی پرونده‌ها به شورای حل اختلاف استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ۵۸ درصد پرونده‌ها در این نهاد سازش شده که نشان از تلاش و همت مضاعف اعضای شوراهای حل اختلاف وصلح یاران نسبت به این موضوع است.

صادقی‌نیارکی ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه را یک ضرورت برای جامعه امروز دانست و گفت: تفکر صلح و سازش، یک تفکر بسیجی است و باید در جامعه ترویج داده شود و ما در جذب صلح یاران هیچ محدودیتی نداریم و با آغوش باز از همه اقشار در این زمینه استقبال می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311021

مهمترین اخبار ایران و جهان: