نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 14:52

پرونده تحقیقات ترور فرماندهان پیروزی در عراق به کجا انجامید؟

رئیس فراکسیون حقوقی پارلمان عراق امروز دوشنبه به آخرین روند مربوط به روند تحقیقات مربوط به پرونده ترور فرماندهان پیروزی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، سعود الساعدی رئیس فراکسیون حقوقی پارلمان عراق امروز دوشنبه از ادامه روند تحقیقات مربوط به ترور فرماندهان پیروزی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داد و از دولت عراق خواست که در راستای اجرایی کردن مصوبه پارلمان عراق در زمینه خروج نیروهای آمریکایی از عراق گام بردارد.

وی افزود: روند قضایی در داخل عراق جریان دارد و برای تحت پیگرد قرار دادن جنایتکارانی که فرماندهان پیروزی را هدف قرار دادند به محاکم بین المللی روی خواهیم آورد.

الساعدی تاکید کرد: پرونده ترور فرماندهان پیروزی به شکل گسترده مفتوح خواهد ماند و مجددا به زودی در صحن پارلمان عراق مطرح خواهد شد تا رعایت انصاف در قبال خون شهیدان به عمل آید و متجاوزان مجازات شوند.

وی افزود: ما از نخست وزیر خواستیم که مصوبه پارلمان درباره خروج نیروهای آمریکایی را اجرایی کند و درباره حضور نیروهای خارجی در عراق گزارش مفصلی ارائه دهد.

لازم به ذکر است که در سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه ۱۳۹۸)، به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا، خودروهای حامل سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد، هدف حمله تروریست‌های آمریکایی قرار گرفت و این دو فرمانده مهم به همراه شماری از همرزمانشان به شهادت رسیدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1310865

مهمترین اخبار ایران و جهان: