نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 21:00

ششمین همایش تبیین نهضت پیشرفت بانوان در آق قلا برگزار شد

ششمین همایش تبیین فصل جدید نهضت پیشرفت بانوان، صبح امروز در محل فرمانداری آق قلا، با حضور بانوان فرهیخته این شهرستان، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آق قلا، عصر امروز سمیه امیری مسئول نهضت پیشرفت بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در این همایش، با اشاره به نگاه حقیرانه عصر جاهلیت و نگاه ابزاری غرب به زنان، اظهارکرد: انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف دستاوردهای زیادی به ارمغان آورده است که یکی از آنها پرداختن به شخصیت و جایگاه بانوان در جامعه با تکیه بر معارف دینی است.

وی ادامه داد: بنیانگذار انقلاب اسلامی بانوان را رهبران نهضت دانست و  برای بیان شخصیت زنان از کلید واژه های انسان سازی و تمدن‌سازی استفاده می شود که نشان از اهمیت ویژه جایگاه بانوان دارد.

مسئول نهضت پیشرفت بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: دشمنان در فضای جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای، نوک پیکار خود را حمله به شخصیت و هویت زن مسلمان ایرانی قرار دادند، لذا می‌طلبد برای مقابله با این دسیسه‌ها با بهره‌گیری از معارف دینی و سخنان امامین انقلاب و الگو قرار دادن بانوانی مانند حضرت فاطمه زهرا (س) و زینب کبری(س) بیش از پیش جایگاه خود را بشناسیم.

امیری گفت: امروز اگر قرار است در جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن از خود دفاع کنیم در ابتدا باید جایگاه اصلی زنان در حیطه تربیت دینی و عرصه جهاد تبیین را بشناسیم. در همین راستا، سازمان تبلیغات کشور از سال ۱۴۰۰ اجرای طرح نهضت پیشرفت بانوان را در برنامه قرار داد.

وی بیان کرد: تاکنون طرح‌های مختلفی مثل رفیقانه با رویکرد تشکیل گروه‌های دوستی دخترانه هدفمند و مساله محور بین نوجوانان، حرف آورد با هدف شکست محاصره تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن ویژه دختران کم سن تا بزرگسال برای معرفی جایگاه خود و همچنین ایران ۱۴۴۰ با هدف ترسیم افق مطلوب از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برای آشنایی جامعه اجرا شد؛ اما لازم است در سال ۱۴۰۲ ظرفیت نهادهای مردمی را در فعالیت‌های نهضت پیشرفت بانوان اضافه کنیم.

سمیه امیری با تاکید بر لزوم شکل‌گیری جبهه هم افزا از بانوان انقلابی در این نهضت، گفت: در موضوعات فرهنگی هرکدام از دغدغه مندان این عرصه به صورت پراکنده فعالیت دارند و متاسفانه موازی کاری زیاد است که باید در قالب یک هدف تجمیع شود. برای موفقیت برنامه‌های فرهنگی نهضت پیشرفت بانوان باید جبهه هم افزا تشکیل و تمام فعالان این عرصه در هر شهر و منطقه با آگاهی از برنامه‌های یکدیگر در ذیل سنگر انقلاب تلاش کنند.

وی افزود: نهضت پیشرفت بانوان قرار است با ایجاد نهادهای مردمی مساله محور به عنوان ارکان نیروی انسانی، عملیات‌های راهبردی در تمامی شهرستان‌های استان گلستان برای حل  مشکلات و مسائل اجتماعی و فرهنگی اجرا کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1281265

مهمترین اخبار ایران و جهان: