نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 12:15

قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به کمک ساماندهی رودخانه «قره سو» می‌آید

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به باید به «قره سو» به چشم یک فرصت نگاه کرد، گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به کمک ساماندهی رودخانه «قره سو» می‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی صبح جمعه در نشست امضای تفاهم نامه محرومیت زدایی بین استانداری کرمانشاه و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که با حضور فرماندهان سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، قرارگاه نجف و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز تفاهم نامه خوبی بین استانداری کرمانشاه و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای محرومیت زدایی از استان کرمانشاه شکل گرفت و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای به ثمر رسیدن توافق‌های صورت گرفته به صورت جهادی پای کار باشند.

وی افزود: در تفاهم نامه امروز با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نیازمندی‌های استان کرمانشاه در موضوع راه، مسکن، آموزش، بهداشت، اشتغال، حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی دیده شده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که امروز در تفاهم نامه صورت گرفت و خبر خوبی برای مردم استان کرمانشاه است موضوع مقابله با تنش آبی در کنار آبرسانی به روستاهای استان است.

صحرایی ادامه داد: در تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) احداث و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه مورد بحث قرار گرفت و مصوب شد این قرارگاه با راه‌اندازی تصفیه خانه فاضلاب و در اختیار قرار دادن پساب به واحدهای صنعتی بخشی از نیاز صنایع استان را رفع و در کنار آن با تأمین آب شرب شهروندان کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: کرمانشاه سالانه ۷۰ میلیون مترمکعب فاضلاب دارد که اگر بتوانیم آن را تصفیه کنیم می‌توانیم با استفاده از پساب آن یک اطمینان خاطر برای تأمین آب شرب شهر کرمانشاه داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: تصفیه فاضلاب شهر کرمانشاه علاوه بر تأمین آب صنایع استان می‌تواند به موضوع ساماندهی رودخانه قره سو نیز کمک کند که خوشبختانه با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) این قرارگاه به ساماندهی قره سو در شهر کرمانشاه کمک خواهد کرد.

صحرایی اضافه کرد: قره سو برای شهر کرمانشاه یک ظرفیت است که با ساماندهی آن می‌توان علاوه بر حفاظت از محیط زیست به چهره زیبای شهر و تبدیل آن به یک فرصت گردشگری کمک کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1319521

مهمترین اخبار ایران و جهان: