نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 15:31

اقدامات جدید برای تامین بهتر امنیت جاده میامی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در منطقه میامی برای امنیت یوزها سرعت مجاز به ۸۰ کیلومتر کاهش پیدا کرده و تمهیدات نور و روشنایی جاده به صورت جدی در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه پاسخگویی بر خط ۶۱۳۳ و پاسخگویی به سوالات مردمی ظهر امروز با حضور علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری برگزار شد.

یکی از اهالی استان ایلام در تماس با مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ضمن ابراز نگرانی در خصوص قطع درختان بلوط و طرح احداث پالایشگاه و نیروگاه گازی در استان ایلام و شهر ایوان گفت: ذخیره گازی و انتقال لوله‌های گاز به قطع درختان بیشتر و آلودگی چاه‌های آب منجر می‌شود.

سلاجقه در پاسخ به این نگرانی گفت: این موضوع حتماً در دست بررسی بوده و ما هم از پیشرفت این طرح خبر داریم. برای مدیریت آب منطقه طرح‌هایی برای مدیریت منابع آب جنگل‌های بلوط پیش بینی شده همچنین حتماً پیگیری می‌شود که اگر حلقه چاه غیرمجازی در منطقه احداث شده باشد مسدود شود زیرا وجود چند منشأ آلودگی در یک منطقه، آلودگی شدیدی را به همراه خواهد داشت.

یکی از محققین و فعالان محیط زیست در تماس با مرکز ارتباطات مردمی پرسید با وجود تلفات متعددی که یوزپلنگ ایرانی در جاده میامی داشته است چرا کمترین اقدام مثبتی برای امنیت جاده میامی و تأمین زیرساخت‌های لازم برای زیست یوز ایرانی در این منطقه صورت نگرفته است؟

سلاجقه گفت: به دنبال حادثه اخیر، وزیر راه و شهرسازی و معاون سازمان حفاظت محیط زیست در منطقه میامی حضور پیدا کردند و تجهیزات لازم برای تأمین نور منطقه و سرعت سنج‌ها در نظر گرفته شد، ساخت زیرگذرها و روگذرها در محدوده ۳۰ کیلومتری جاده میامی در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: وزارت راه و شهرسازی هم به صورت جدی وارد کار شده است تا سازمان حفاظت محیط زیست در این منطقه و تمامی جاده‌ها اشراف داشته باشد سرعت مجاز به ۸۰ کیلومتر کاهش پیدا کرده است و تمهیدات نور و روشنایی جاده به صورت جدی در حال اجرا است. تابلوهای لازم برای هشدار هم در منطقه تعبیه شده است. مطمئن باشید اقدامات اخیر در منطقه‌ای که سال‌ها اقدامی در آن صورت نگرفته بود؛ در وضع یوز ایرانی مؤثر خواهد بود.

یکی از اهالی استان زنجان مشکل خود را در صدور پروانه حفاری و معدنی مطرح کرد که سلاجقه تاکید کرد: افراد برای موافقت با طرح باید به صورت حضوری به معاونت تنوع زیستی سازمان محیط زیست استان مراجعه کنند تا کارگروه تعامل، مجوز لازم را صادر کند.

یکی از فرهنگیان بازنشسته شهرستان نوشهر از چرای بی رویه دام در جنگل‌های این شهرستان گلایه کرد و گفت؛ چند معدن سنگ هم در این منطقه موجب اعتراض مردم منطقه شده است و دام‌های زیادی را هم در منطقه رها کرده اند. جنگل توسط دام‌ها، در کنار موضوع پسماند و زباله تخریب شده است.

سلاجقه گف ت: نام کامل منطقه، دهیاری‌ها و اسامی افراد متخلف را به این سازمان ارسال کنید تا به سرعت رسیدگی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277565

مهمترین اخبار ایران و جهان: