نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 12:51

جابه‌جایی ۲ میلیون و۶۰۰ هزار تن کالا از استان اردبیل

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۷ ماهه گذشته ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از استان اردبیل جابه جا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلیم اله وثوقی پیش از ظهر امروز در بازدید از شرکت‌های حمل ونقل کالا اظهار کرد: در ۷ ماهه گذشته ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از استان اردبیل جابه جا و ۱۸۱ هزار و ۴۱۷ برگ بارنامه در استان صادر شده است.

وی افزود: عمده کالاهای جابه‌جا شده انواع بنزین، گندم، گوجه فرنگی، سیمان فله‌ای و کیسه‌ای، آب معدنی، سیب زمینی و شمش آهن است که جابه‌جایی کالا در این استان کاملا عادی و روان است وبدون هیچ مشکلی انجام می‌شود.

میزان کالاهای جابجا شده به تفکیک شهرستان

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: در ۷ ماهه گذشته یک میلیون و ۱۷۴ هزار تن کالا در شهرستان اردبیل، ۲۲۶ هزار تن کالا در شهرستان پارس آباد، ۷۵۱ هزار تن کالا در شهرستان نمین، ۹۴ هزار تن کالا در شهرستان بیله سوار، ۷۸ هزار تن کالا در شهرستان مشگین شهر، ۳۷ هزار تن کالا در شهرستان گرمی،۱۴۰ هزار تن کالا در شهرستان خلخال و ۶۳ هزار  تن کالا از شهرستان اصلاندوز جابه‌جا شده است.

وثوقی افزایش ۱۱ درصدی جابه‌جایی کالا را در شهرستان نمین یادآور شد و گفت: در ۷ ماهه سال گذشته ۶۷۶ هزار تن کالا از این شهرستان جابه‌جا شده بود که در۷ ماه گذشته این رقم ۷۵۱ هزار تن بود.

وی بیان کرد: در این مدت صدور بارنامه در شهرستان مشگین ۷ درصد افزایش داشته است و  ۷ هزار و۶۰۰ برگ بارنامه در این شهرستان صادر شده بود که در مدت مشابه سال قبل  ۷ هزار و ۱۰۰ برگ بارنامه بود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: ۹۰ شرکت حمل ونقل کالا را در استان اردبیل فعالیت می کنند که ۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده نیز در حوزه حمل ونقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم استان هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554065

مهمترین اخبار ایران و جهان: