نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 09:01

تقویت هویت دینی و ملی دانش‌آموزان در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری، تقویت دین باوری، هویت دینی و ملی دانش‌آموزان است که این خواسته معظم‌له در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، آئین یاس‌های ایران زمین با حضور مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولان استانی و دانش آموزان به‌مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز در دارالقرآن دخترانه طوبی برگزار شد.

علی مطهری مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در این مراسم اظهار داشت: از دانش آموزان می‌خواهیم با تاسی از اسوه‌ی بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س)، رهرو راستین این شهیده‌ ولایت باشند.

وی افزود: از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری تقویت دین باوری، هویت دینی و ملی دانش آموزان و تقویت اعتقاد به پرچم مقدس ایران اسلامی بعنوان نماد ملی می‌باشد.

مطهری با تاکید بر تربیت دینی مبتنی بر باورهای دینی در سند تحول آموزش و پرورش، تصریح کرد: باورهای دینی ما مسلمانان، احکام هدیه شده از سوی خالق هستی است که یکی از بهترین هدایت‌کنندگان انسان، کتاب مقدس قرآن کریم است.

این مقام مسئول بر ترویج فرهنگ قرآنی، تلاوت قرآن با لحن خوب و زیبا و فصیح، ترویج روش تفکیک خوانی قرآن مجید، تغییر کلاس‌های نظری قرآن به سمت روشهای عملی به تناسب سن دانش آموزان، راه اندازی کرسی‌های تلاوت قرآن در مدارس تاکید کرد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اولین گام جذب به‌سوی قرآن کریم را تهذیب نفس دانست و ادامه داد: در صورت داشتن آن سلامت نفس، قرآن هادی و بیمه کننده‌ای خواهد بود که منتج به بصیرت افزایی در افراد و تبیین واقعیات خواهد شد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599621

مهمترین اخبار ایران و جهان: