نیوز سیتی!
07 آذر 1402 - 12:02

تل‌آویو سکوتش را درباره آمار زخمی‌های جنگ غزه شکست

روزنامه عبری «هاآرتص» امروز سه‌شنبه، ۲۸نوامبر در گزارشی نوشت که ارتش اسرائیل پس از هفته‌ها خودداری از افشای آمار زخمی‌های خود در نبرد زمینی با نوار غزه، تعداد آن‌ها را به تفکیک میزان جراحات وارده فاش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که تعداد زخمی‌هایش در غزه از ۱۰۰۰ نظامی گذشته و حال ۲۰۲ نفر از آن‌ها که جراحات شدید برداشته‌اند را بحرانی توصیف کرد.

طبق ارقام فاش شده ارتش رژیم صهیونیستی از میزان زخمی‌ها،  ۳۲۰ نفر از آنها جراحات متوسط دارند ​​و ۴۷۰ نظامی دیگر اسرائیلی نیز، دارای جراحات جزئی هستند.

روزنامه هاآرتص در ادامه گزارشش از این آمار، با تاکید بر اینکه ارتش تل‌آویو «همچنان از انتشار تعداد مجروحان و وضعیت آن‌ها توسط بیمارستان‌ها و منابع پزشکی جلوگیری می‌کند»، نوشت: گفته می‌شود که از میان زخمی‌های با شرایط وخیم، تنها ۲۹ نفرشان در بیمارستان‌ها هستند؛ اطلاعاتی درباره سرنوشت زخمی‌های بدحال دیگر در دست نیست.

این رسانه عبری با تشکیک در وضعیت سایر زخمی‌های ارتش رژیم صهیونیستی، گزارش داد: از میان سربازانِ با جراحات متوسط، فقط ۱۸۳ نفر و از بین زخمی‌شده‌های جزئی هم تنها ۷۴ نفر در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند.

 

 

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل هم شب گذشته در گزارشی اعلام کرد که ارتش، تعداد ۱۲۱۰ مجروح خود از ابتدای حمله زمینی به نوار غزه را که طی درگیری با نیروهای فلسطین زخمی شده‌اند، به عنوان «سرباز و افسران از کار افتاده» جا زد.

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش «حماس» پیش‌تر در این باره تاکید کرده بود که طبق اطلاعات و مشاهدات میدانی نیروهای القسام، تلفات در صفوف اشغالگران بسیار بیشتر از آن چیزی است که تل‌آویو اعلام می‌کند؛ آمار واقعی همه را شوکه خواهد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته در گزارشی از تلفات کلی خود از ابتدای عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون، شمار نظامیان کشته‌شده‌اش را ۱۴۰۰ نفر اعلام کرده بود که چند روز بعد، ۲۰۰ نفر را از این تعداد حذف کرد.

پایان پیام/

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1587221

مهمترین اخبار ایران و جهان: