نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 15:07

منابع اعتباری خوبی برای خراسان‌جنوبی در راه است

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به موافقت مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی همچنین پروژه‌های سنواتی و مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی به زودی شاهد تخصیص‌ بودجه‌های خوبی به استان خواهیم بود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهارداشت: براساس گزارش دستگاه‌های متولی، احداث سه تقاطع غیر همسطح در بیرجند لازم است که عملیات عمرانی ۲ تقاطع از محل اعتبارات بند (ب) تبصره (۱۱) قانون بودجه انجام خواهد شد و با این شرایط ۵۰ درصد هزینه ساخت از محل کمک‌های دولتی و ۵۰ درصد از محل اعتبارات شهرداری خواهد بود.

وی ادامه داد: در این جلسه با توجه به اهمیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاوری، اختصاص حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال و حداکثر ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استان برای تقویت منابع این صندوق مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه عرضه عمده زعفران در فصل برداشت محصول در بورس سبب ضرر و زیان زعفران‌کاران استان می‌شود تصریح کرد: با پیگیری بخش دولتی و نمایندگان استان برای کمک به زعفران‌کاران از عرضه عمده زعفران در بورس کالا در بازه زمانی فصل برداشت جلوگیری شد که اقدام خوبی به نفع معیشت کشاورزان است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مدیران، اعتبارات محرومیت‌زدایی را با جدیت پیگیری کنند تا سهم استان از این اعتبارات ملی بیشتر باشد گفت: مدیری موفق‌تر و دارای درایت و شایستگی است که بروز و ظهورش در وزارتخانه‌ها برای جذب اعتبارات ملی و پیگیری مسائل حوزه کاری پررنگ‌تر باشد.

قناعت از سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه طی ۲ هفته آینده به استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به موافقت مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی همچنین پروژه‌های سنواتی و مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی به زودی شاهد تخصیص‌ بودجه‌های خوبی به استان خواهیم بود.

بنابراین گزارش، امروز هشتمین شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی با ۸ دستور کار شامل بررسی و تصویب اعتبارات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاوزی استان، به استناد ماده (۳۱) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، بررسی و تصویب اعتبارات موضوع بند (ب) تبصره (۱۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، بررسی و تصویب اعتبارات استانی محرومیت زدایی موضوع ردیف ۹۹ جدول شماره ۱۰-ج قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، بررسی و تصویب مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و امایش سرزمین و محیط زیست، بررسی و تصویب مصوبات کارگروه آموزش، پژوهش، فن آوری و نوآوری، بررسی و تصویب مصوبات کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری و پروژه های شرکت ملی نفت ایران(دوراول سفر) برگزار شد.

پایان پیام/

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613321

مهمترین اخبار ایران و جهان: