نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 16:48

اسرائیل از حماس گریزی ندارد

روزنامه یدیعوت آحارانوت امروز شنبه، ۳۰ دسامبر با انتشار تحلیلی، بر روند روبه رشدِ مقاومت در فلسطین و عدم پایان آن تاکید کرده و نوشت که «باوجود تمام پیشرفت‌ها و کنترل‌ها، نتوانستیم حماس را زیرنظر بگیریم».

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «حتی اگر ما در جنگ پیروز شویم و بتوانیم به طور کامل حماس را از بین ببریم، اما اختلاف میان اسرائیل و فلسطینی‌ها باقی است و باید در زمان اندکی منتظر حماس بعدی باشیم»، این مقدمه گزارش امروز یدیعوت آحارانوت از واقعیت‌های مقاومت فلسطین بود.

غافلگیری نظامیان اسرائیلی توسط نیروهای حماس در عملیات طوفان الاقصی

این روزنامه در ادامه تمام تلاش‌های تل‌آویو برای کنترل بر فلسطین را زیر سوال برده و می‌نویسد که «ما از سال ۱۹۴۸ نسبت به فلسطینیان در بخش‌های مخلتف از جمله نظامی و فناوری بسیار پیشرفت داشته‌ایم؛ تمام ورودی و خروجی غزه را کنترل کردیم، اما تحولات اخیر غزه نیز در خلأ اتفاق نیفتاد».

کشته‌های اسرائیل در عملیات ۷ اکتبر حماس

یدیعوت آحارانوت ضمن اشاره به تبعیض‌ها بین شهرک‌نشینان و فلسطینیان، نوشت که «رفتار اسرائیل با مردم فلسطین بسیار تحقیرآمیز است؛ حمله زمینی اسرائیل به غزه تنها درمان علائمِ این بیماری است و ریشه‌ها را درمان نمی‌کند. تنها راه احترام گذاشتن به زندگی مردم فلسطین است».

اعتراضات در تل‌آویو علیه سیاست‌های نتانیاهو

به چالش‌کشیدن نقش رهبری بنیامین نتانیاهو و محمود عباس پایان‌بخشِ گزارش این رسانه عبری بود. یدیعوت آحارانوت می‌نویسد که «هیچ راه‌حلی با این دو به نتیجه نمی‌رسد؛  هم مردم فلسطین و هم اسرائیلی‌ها از آن‌ها ناراضی هستند».

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620921

مهمترین اخبار ایران و جهان: