نیوز سیتی!
26 آذر 1402 - 12:27

تشییع و تدفین شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در مرکز کهگیلویه و بویراحمد+ تصاویر

در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پیکر مطهر شهدای گمنام در مرکز استان تشییع و یکی از این شهدای والامقام در محوطه استانداری به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مراسم شهید پرور مرکز استان امروز پیکر شهدای خوشنام دوران جنگ تحمیلی را در مراسم عزاداری حرم تا حرم تشییع و یکی از این شهدای بزرگوار در استانداری استان به خاک سپرده شد.

در ابتدای این مراسم نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از تشییع باشکوه شهدا توسط مردم اقصی نقاط استان گفت: شهدا برای حفظ عزت و استقلال و دفاع از ناموس سال ها در گرما و سرما و زیر برف و باران در مقابل دشمن تا دندان مسلح به سرکردگی آمریکا و اسرائیل خبیث ایستاده و جان خود را فدا کردند و امروز پس از گذشت سال ها پیکر مطهرشان به وطن بازگشته است.

 

 آیت الله سید نصیر حسینی با اشاره به اینکه شهدا به گردن همه ما حق دارند، گفت: نباید راه و مسیر شهدا را به فراموشی بسپاریم گرچه عده‌ای تلاش دارند جوانان راه روشن شهدا را گم کرده و فضا را تاریک کنند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌هایی به دستوربایدن و نتانیاهو علیه امنیت ملی این سرزمین می جنگند، گفت: دشمن به دنبال این است که جوانان ما درگناه غوطه ور شوند و صدای ولی فقیه و قرآن در آنها اثر نکند و تنها فریاد شیطان را بپذیرند.

 

امام جمعه یاسوج گفت: کسی که به دنبال سعادت در دنیا و آخرت است باید بداند آرمان‌ها و ارزش های فاطمی چیست و به نماز و معنویت و حجاب و حیا توجه داشته باشد.

وی افزود: امروزه دشمن با حربه بی حیایی علیه جمهوری اسلامی وارد جنگ شده و با ترویج ولنگاری فساد و فحشا به دنبال این است که راه شهدا به فراموشی سپرده شود.

 

آیت الله حسینی بیان کرد: روز جمعه ۱۱ نفر از حافظان امنیت در پاسگاه راسک به دست تروریست های کوردل شهید شدند و چند نفر مجروح شدند تا به ما بگویند راه شهادت هنوز باز است که از خانواده ها می خواهیم فرزندانی ادامه دهنده راه شهدا تربیت کنند.

در ادامه این مراسم سیدعلی احمدزاده با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: امروز روز شهادت گمنام‌ترین شهیده اسلام است و نمی‌دانیم مزار مادر بزرگوارمان حضرت زهرا  کجا است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: سه شهید خوشنام دوران دفاع مقدس چند روزی در استان به خوبی مورد استقبال مردم شهید پرور استان قرار گرفتند و در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در محوطه استانداری استان و جای جای ایران اسلامی به خاک سپرده می شوند.

 

وی افزود: پیکرهای مطهر این شهدای گمنام در حالی میهمان مردم هستند که خانواده هایشان سال ها است چشم انتظار بازگشت پیکر آنها هستند و امروز همه مردم ایران پدران، مادران، خواهران و براداران این شهدای والا مقام هستند.

احمدزاده ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع این شهدای والا مقام گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد همواره در کنار انقلاب و پشت سر رهبری هستند قدردان شهدا هستند و می‌دانند اگر عزت و احترامی داریم و سرمان بالا است به واسطه همین بزرگ مردان و دلاورانی است که در جنگ هشت ساله جان خود را فدا کردند.

استاندار با بیان اینکه امروز ما میزبان شهدا هستیم اما در واقع میزبان حقیقی خود شهدا هستند، گفت: شهدا در روز شهادت مادر بزرگوارشان ما را دعوت کردند تا در این محفل و مجلس حضور داشته باشیم و در دنیا و آخرت شفاعت کننده ما باشند.

 

احمدزاده با بیان اینکه شهدای خوشنام در اداره اطلاعات، سپاه فتح و صدا و سیمای به خاک سپرده شدند، گفت: امروز هم استانداری استان مزین به یکی از شهدای دوران دفاع مقدس است و افتخار می کنیم که این شهید چراغ هدایتی برای کارکنان استانداری به عنوان بالاترین دستگاه نظارتی است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه شهدا حفظ و تکریم شوند، گفت: خدا رو شکر می کنم در کنار این مزارشهید ذکر اهل بیت خوانده شود شهدا زنده هستند و به ما نگاهی می کنند وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ ﴿۱۶۹)هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏ اند مرده مپندار بلکه زنده‏ اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند.

 

احمدزاده خاطرنشان کرد: یکی از این شهدای والامقام امروز در محوطه استانداری به خاک سپرده می شود و دو نفر دیگر به تهران می روند در سایر استان ها که درخواست داده بودند به خاک سپرده شود.

در پایان پیکر مطهر یکی از شهدای خوشنام دوران دفاع مقدس در محوطه استانداری استان به خاک سپرده شد.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607190

مهمترین اخبار ایران و جهان: