نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 16:46

تنها چهاردهم درصد معابر تبریز با ترافیک سنگین مواجه است!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: شهر تهران، ۴۱۶ کیلومتر معبر دارد و هشت درصد معابر آن در ترافیک سنگین قرار دارد و این در حالی است که شهر تبریز تنها چهار دهم درصد ترافیک سنگین معابر دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا روشنی امروز در جریان برگزاری یکصد و شصت و پنجمین جلسه پارلمان شهری تبریز به تشریح اقدامات اجرایی شهرداری تبریز برای مدیریت و روانسازی ترافیک درون شهری پرداخت و از اجرای همزمان پروژه ها و طرح های ترافیکی با هدف رفع معضل ترافیک درون شهری خبر داد و  اظهار کرد: از ابتدای سال جاری۱۰۰میلیارد تومان برای روانسازی ترافیک تبریز تخصیص یافته است.

وی افزود: پروژه های عمرانی با پیوست ترافیکی به طور همزمان در تبریز اجرا می شود.

روشنی اجرای پروژه احداث تقاطع غیر همسطح، خرید و نصب دوربین های ترافیکی، اجرای مسیرگشایی و ساماندهی معابر، اصلاح هندسی معابر، هوشمند سازی زیرساخت های نرم افزاری تبریز مانند اجرای فیبرنوری در سطح تبریز، احداث مسیر های دوچرخه سواری، توسعه حمل و نقل عمومی، مدیریت حمل و نقل بار و احداث مرکز  کنترل ترافیک تبریز را از جمله اقدامات همزمان شهرداری تبریز برشمرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز خاطر نشان کرد: اجرای طرح های ترافیکی مانند محدودیت تردد، در کنار پروژه های عمرانی شهرداری می تواند در کاهش بار ترافیکی موثر باشد که مستلزم همراهی سایر ارگان ها و دستگاه های مرتبط است.

وی ادامه داد: این فضا در جامعه ایجاد شده که مسؤل مدیریت ترافیک تبریز، شورا و شهرداری است در حالی که این صحیح نیست بلکه ما جزئی از این مجموعه مدیریت ترافیک شهری هستیم که موظف به ایجاد زیرساخت هایی چون پل و معبر و.. هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به اینکه چهل درصد مدارس خصوصی و شصت درصد مدارس دولتی با نصب گاردریل، تابلو و... ایمن‌سازی شده اند، ادامه داد: ۹۰ درصد پروژه‌های شهری ترافیکی هستند و اکثرا در نقاط شریانی شهر هستند. 

روشنی اظهار کرد: از طریق نرم افزار گوگل مپ اطلاعات و داده هایی لازم برای مدیریت ترافیکی تبریز را استخراج می کنیم و در کنار آن مشاهدات میدانی نیز داریم که با تطبیق آنها داده های نرم افزاری دقیقی برای تدوین برنامه های کاربردی مدیریت هوشمند ترافیکی تهیه خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهر تهران، ۴۱۶ کیلومتر معبر دارد و هشت درصد معابر آن در ترافیک سنگین قرار دارد و این در حالی است که شهر تبریز تنها چهار دهم درصد ترافیک سنگین معابر دارد.

پایان پیام/60034

منبع: فارس
شناسه خبر: 1614546

مهمترین اخبار ایران و جهان: