نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 11:40

تعاونی‌های سیستان و بلوچستان ۲۳۰ هزار دلار کالا صادر کردند

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: شرکت‌های تعاونی این استان در نیمه نخست امسال، به میزان ۲۳۰ هزار دلار صادرات کالا انجام دادند.

خلیل احمد سلامی مروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: تعاونی‌ها ار جمله بنگاه‌هایی هستند که در امر توسعه صادرات و حضور در بازارهای هدف نقش بسزایی دارند، در این راستا با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز و ظرفیت های بکر سیستان و بلوچستان، شرکت هایی که قابلیت صادرات دارند شناسایی، تقویت و حمایت می شوند.

وی یادآور شد: در شش ماهه نخست امسال، شرکت های تعاونی استان ۱۸۰ تن کالا به ارزش ۲۳۰ هزار دلار به کشورهای افغانستان، آذربایجان، ازبکستان، روسیه و ارمنستان صادر کردند که عمدتا محصولات شیمیایی و کشاورزی را شامل می شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالایی که تعاونی‌ها در صادرات غیرنفتی دارند باید از توانمندی‌های صادراتی آنها به نحو ویژه‌تری استفاده شود.

سلامی مالیات و موضوعات پیرامون آن را از چالش های اساسی شرکت های تعاونی سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: با تعامل بین بخشی و همراهی سازمان امور مالیاتی، جلسه های مشترک برای رفع مشکلات تعاونگران برنامه ریزی و در حال پیگیری است.

وی اظهار کرد: آموزش مهمترین اصل در تعاون است که باید فرهنگ سازی شود و مردم بدانند در گرو کار جمعی، عواید بیشتری حاصل خواهد شد.

سلامی افزود: روان ترین و ارزان ترین تجارت و بزرگترین فرصت اقتصادی، مرزهای آبی است و تعاونی های استان باید در این راستا وارد شده و اقتصاد دریا محور را محور فعالیت قرار دهند.

وی همچنین گفت: در نیمه اول سال جاری، ۳۴ تعاونی جدید در سیستان و بلوچستان با عضویت ۷۳۸ نفر تشکیل شده است و ۵۵۸ نفر نیز در این تعاونی ها مشغول بکار شدند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1544946

مهمترین اخبار ایران و جهان: