نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 08:43

سرعت رانندگی در آذربایجان‌غربی بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: سرعت رانندگی در جاده‌های استان به میزان ۳ کیلومتر بر ساعت بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ایرج دست‌نشانمدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: سرعت رانندگی در جاده‌های استان به میزان ۳ کیلومتر بر ساعت بالاتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: تعدادی از رانندگان به‌دلیل جرائم غیر عمد در زندان به سر می‌برند که تلاش می‌شود از طریق مشارکت صنوف بخش حمل و نقل جاده‌ای با برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن گلریزان گامی در جهت آزادی این عزیزان برداریم. 

وی با اشاره به افزایش سوانح جاده‌ای تصریح کرد: مشکل فرهنگی و عامل انسانی بزرگترین عامل بروز تصادفات در محورهای ارتباطی استان بوده و باید برای ارتقا فرهنگ ترافیکی تلاش مضاعفی صورت پذیرد چرا که این موضوع نه تنها حوادث و ناگواری‌های اجتماعی بسیاری را به بار می‌آورد بلکه جبران خسارات امکان پذیر نیست. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون در آستانه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری قرار داریم با مشارکت صنوف تعدادی از رانندگان دارای جرائم غیرعمد را با همکاری ستاد دیه استان آزاد خواهیم کرد تا علاوه بر تمام مسئولیت های فنی و خدماتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اشاعه فرهنگ خیریه نیز نقش خود را ایفا کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604446

مهمترین اخبار ایران و جهان: