نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 14:51

پساب فاضلاب بوشهر برای تولید چوب و تامین نیاز صنعت استفاده می‌شود

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: پساب فاضلاب بوشهر برای جنگل‌کاری و تولید چوب و تامین نیاز صنعت استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح جمعه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار داشت: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرایی شدن شبکه فاضلاب در مناطق و محلات جنوبی شهر بوشهر تخصیص یافته و مجری و پیمانکار این طرح تعیین شده است.

وی استفاده از پساب فاضلاب برای توسعه فضای سبز، جنگل‌کاری و تأمین آب واحدهای صنعتی را مورد تأکید قرار داد و افزود: بازگشت پساب فاضلاب پس از تصفیه به چرخه مصرف یکی از اولویت‌ها است و در این راستا طرح جنگل‌کاری و تولیدی با استفاده از پساب فاضلاب بوشهر آغاز شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه استفاده از پساب فاضلاب در حل مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی مؤثر است گفت: اکنون قرارداد استفاده از پساب فاضلاب با سرمایه‌گذاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در حاشیه تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر در حال انعقاد است.

وی با بیان اینکه سال‌ها پساب فاضلاب بوشهر بدون استفاده به هدر می‌رفت تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت به‌عنوان یک منبع پایدار آب واحدهای تولیدی و صنعتی به‌شمار می‌رود و از آن طرف ضمن جلوگیری از آلودگی زیست محیطی، یکی از ظرفیت‌ها برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری از جمله جنگل‌کاری و تولید چوب محسوب می‌شود.

محمدی‌زاده از تصویب ۱۷ طرح در جلسه کارگروه امور زیربنایی خبر داد و اظهار داشت: در تصویب این طرح‌ها اراضی مورد نیاز آنها برای واگذاری مورد توجه قرار دارد که بخشی از آنها در زمینه طرح نهضت ملی مسکن است.

وی جایگاه شورای برنامه‌ریزی و توسعه را در ابعاد گوناگون توسعه‌ای مهم دانست و بیان کرد: در اجرا ۱۷ طرح مصوبه امور زیربنایی ضمن واگذاری اراضی به طرح‌های اقتصادی، بهداشت و درمان، گردشگری و تولیدی، اراضی جدید به شهرها برای تسریع در طرح نهضت ملی مسکن افزوده شد.

استاندار بوشهر در ادامه با اشاره به ابلاغ اعتبارات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه گفت: اعتبارات این تبصره به توسعه اشتغال‌زایی، حمایت از واحدهای تولیدی، طرح‌های حوزه فرهنگی، کانون‌های قرآنی، علم و فناوری، پروژه‌های دانش‌بنیان و تکمیل طرح‌های صنعتی استان بوشهر پرداخت می‌شود.

محمدی‌زاده نرخ سود تسهیلات تبصره ۱۸ را ۴ و ۱۸ درصد دانست و بیان کرد: تسهیلات طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی با نرخ سود ۴ درصد و طرح‌های مشمول نهضت احیا واحدهای صنعتی با مشارکت بانک‌ها با نرخ سود ۱۸ درصد تعیین شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436890

مهمترین اخبار ایران و جهان: