نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 16:49

توجه به ظرفیت دریا مشکل اشتغال ماهشهر را رفع می‌کند

چمران - امام جمعه شهر چمران گفت: توجه به ظرفیت دریا مشکل اشتغال شهرستان بندر ماهشهر را حل می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عارف ابراهیمی ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران شهر چمران با اشاره به دیدار کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ ارتش با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: رهبر انقلاب در این دیدار از بی‌توجهی به ظرفیت دریا گله‌مند بودند.

امام جمعه شهر چمران ادامه داد: شهرستان ماهشهر با توجه به اینکه در جوار خلیج فارس قرار دارد باید از ظرفیت دریا نهایت استفاده و بهره را ببرد و در راستای امتثال فرمایشات رهبری، خوب است که مسئولان مربوطه استانی و شهرستانی برنامه‌های خود را در راستای بهره‌برداری بیشتر از دریا ارائه کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان ماهشهر با مشکل بیکاری جوانان دست و پنجه نرم می‌کند، اگر به ظرفیت و فرصت دریا توجه شود، تا حدودی مشکل اشتغال شهرستان برطرف خواهد شد.

خطیب جمعه شهر چمران، توجه به صنایع و تولیدات کوچک را راهبردی توصیف و تاکید کرد: صنایع کوچک به عنوان یکی از عوامل بسیار تأثیرگذار در شکوفایی اقتصادی و اجتماعی کشور از اهمیت بسیاری برای دست‌اندرکاران کشور برخوردار است به‌گونه‌ای که مقام معظم رهبری از آن به عنوان عامل اشتغال و تحرک جامعه یاد می‌کنند.

وی ادامه داد: مسئولان مربوطه به ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در راستای فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری و برنامه‌های رئیس جمهور در راستای ایجاد زیرساخت‌های صنعتی، حمایت از بخش خصوصی و هدایت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به سرمایه‌گذاری تولیدی و صنعتی، نوسازی و ارتقای صنایع کوچک، ایجاد اشتغال پایدار، رشد تولید و افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی کشور از طریق بسترسازی برای ایجاد و توسعه صنایع کوچک، فعالیت‌ها و برنامه‌های فراوانی را انجام دهند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی به آغاز روند پیش ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس اشاره کرد و این موضوع را فرصتی برای برگزاری انتخاباتی هوشمندانه و حداکثری دانست و گفت: با آغاز پیش ثبت نام‌ها، فرصت کافی برای تحقیق و بررسی برای انتخاب یک نماینده با کیفیت و اصلح مهیا می‌شود.

امام جمعه شهر چمران خواستار مشارکت حداکثری و رقابتی سالم در انتخابات شد و تصریح کرد: اهمیت دادن به مسئله انتخابات در واقع اهمیت قائل شدن برای آینده خود است، لذا مردم باید با دقت بسیار تحولات انتخابات و رفتار نامزدان را رصد کنند تا انتخاباتی سالم، هوشمندانه و با مشارکت حداکثری داشته باشند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی بیان کرد: خوب است که در انتخابات امسال افرادی نامزد شوند که با تجربه، کاربلد، متدین و مذهبی واقعی و دلسوز مردم و منطقه باشند تا شاهد آبادانی این شهرستان باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437090

مهمترین اخبار ایران و جهان: