نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 11:49

احداث ساختمان آموزشی اداری دانشگاه از مطالبات دانشجویان مهرستانی

مهرستان- احداث ساختمان آموزشی اداری دانشگاه از مطالبات دانشجویان مهرستانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسائل و مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی مهرستان در نشست صمیمی دانشجویان و اساتید که به میزبانی مجمع مطالبه گران این شهرستان، صبح امروز یک شنبه با حضور فرماندار و جمعی از شورای اداری این شهرستان برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از مطالبات مهم دانشجویان در این نشست احداث ساختمان اداری، آموزشی و تجهیزات دانشگاهی بود.

یکی از دانشجویان مهرستانی در این نشست، گفت: اگر چه گسترش کمی دانشگاه آزاد اسلامی مهرستان امکان ادامه تحصیل بسیاری از جوانان را در جامعه فراهم کرده، اما نبودن زیر ساخت‌های کیفی از قبیل نداشتن یک مکان و ساختمان مناسب منجر به بروز مشکلات و انتقاداتی در دانشجویان این دانشگاه شده است.

سلمان اربابی افزود: یکی از عمده مشکلات ما نبود مکان ثابت برای برگزاری کلاس‌ها و امتحانات است و این باعث شده که ما نتوانیم با تمرکز درس بخوانیم و دائم سرگردان هستیم.

یکی دیگر از دانشجویان مهرستانی نیز گفت: مسئولین برای کلاسهای دانشگاه مکان ثابتی در نظر بگیرند تا حداقل ما به غیر از امتحانات دغدغه دیگری نداشته باشیم.

راضیه پٌرکی ادامه داد: ما شهرستان مهرستان را برای ادامه تحصیل انتخاب کردیم تا از نظر رفت و آمد و نزدیکی به خانواده راحت باشیم و اگر بخواهیم برای تحصیل به شهرستانهای همجوار برویم با مشکلات زیادی رو به رو می‌شویم علی الخصوص برای ما دانشجویان دختر که واقعاً نمی‌دانیم با این موضوع چگونه برخورد کنیم و رفت و آمد برایمان واقعاً دشوار است، براین اساس از مسئولان مربوطه خواستار پیگیری احداث ساختمان آموزشی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان هستیم.

احمد سپاهی یکی دیگر از دانشجویان بیان کرد: حق طبیعی هر دانشجویی است که حداقل از امکانات رفاهی آموزشی در شهر خودش برخوردار باشد و از مسئولین می‌خواهم که یک ساختمان مستقل جهت تحصیل در شهر مهرستان که از آرامش نسبی برخوردار باشیم را برایمان مهیا کنند.

ناصر درازهی فرماندار مهرستان نیز گفت: نبود یک ساختمان مناسب، مشکل اصلی دانشجویان مهرستانی است، در این راستا صحبت‌هایی با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان و مرکز استان انجام شده و همچنین زمینی برای احداث ساختمان دانشگاه در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: گفتگویی نیز با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام شده تا به صورت موقت یکی از مکان‌های آموزشی مدارس را در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان قرار دهند.

شایان ذکر است، دانشگاه مهرستان از سال ۹۳ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی آغاز به فعالیت کرده که متأسفانه هیچ گونه اقدامی برای احداث ساختمان اداری آموزشی انجام نشده، دانشگاه واحد پردیس مهرستان زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439546

مهمترین اخبار ایران و جهان: