نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 19:20

جراحی مهره‌های گردنی با دستگاه جدید در بیمارستان کنگان آغاز شد

بوشهر- رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان از آغاز جراحی مهره‌های گردنی با دستگاه جدید «سی آرم» در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیده انسیه سجادی زاده بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «سی آرم» یک دستگاه تصویربرداری بسیار پیشرفته و مختص اتاق عمل است که با بهره‌برداری از آن، انجام عمل جراحی مهره‌های گردنی نیز در بیمارستان کنگان آغاز شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان تصریح کرد: دستگاه «سی آرم» برای عمل‌های ارتوپدی، مغز و اعصاب و ستون فقرات و جراحی عمومی کاربرد دارد و دقت انجام عمل را بالا می‌برد، همین موضوع باعث می‌شود که عمل‌های بیشتری و با تنوع و سرعت بالاتری در بیمارستان کنگان انجام گیرد.

دکتر سجادی زاده ادامه داد: این دستگاه، حدود دو سال قبل، توسط شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس به بیمارستان کنگان اهدا شد و اکنون پس از طی کردن مراحل اداری و مجوزهای لازم، این دستگاه در اتاق عمل این مرکز درمانی به بهره‌برداری رسیده است.

آغاز عمل مهره‌های گردنی

متخصص جراح مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در خصوص کارایی دستگاه «سی آرم» جدید گفت: دستگاه «سی آرم» جدید، دارای تکنولوژی روز دنیا است و کیفیت و عملکرد آن نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر، قابل قیاس نیست.

دکتر امین راستگو اظهار داشت: با راه‌اندازی دستگاه جدید «سی آرم»، کیفیت و امکانات دستگاه، بسیار فراتر رفته و این موضوع باعث شده تا دقت جراحی بسیار بالاتر رود؛ از همین رو، عمل‌های جراحی مهره‌های گردنی، اکنون در بیمارستان کنگان انجام می‌شود.

متخصص جراح مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان خاطرنشان کرد: برای انجام برخی از جراحی‌ها نیاز به‌دقت بالایی است که در این مسیر، وجود برخی تجهیزات، قطعاً به ما کمک می‌کند بنابراین از مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس درخواست داریم که در این مسیر همانند گذشته در کنار کادر درمان باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420446

مهمترین اخبار ایران و جهان: