نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 17:26

لزوم رفع مشکلات دفاتر اسناد رسمی/ فعالیت ۱۶۸ دفتر در لرستان

خرم‌آباد - رئیس کانون سردفتران لرستان با تأکید بر لزوم رفع مشکلات دفاتر اسناد رسمی، گفت: در حال حاضر ۱۶۸ دفتر اسناد رسمی در لرستان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نصرت ندری امروز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه کانون سردفتران خانواده بزرگی است که بیش از یک قرن است در حوزه ثبت‌اسناد، معاملات و روابط مردم فعالیت دارد، اظهار داشت: با وجود ارائه خدمات به مردم از سوی این کانون، متأسفانه مورد بی‌مهری‌هایی در دو سال اخیر قرار گرفته است.

وی با اشاره به مشکلات این کانون و دفاتر اسناد رسمی، عنوان کرد: این مشکلات موجب ایجاد چالش‌های فراوان برای این دفاتر شده، یکی از مباحثی که در دو سال اخیر با آن مواجه شده‌ایم بحث اسناد اتومبیل بود، بر اساس قانون محل نقل‌وانتقال اسناد خودرو دفاتر اسناد رسمی بوده، اما عده‌ای و یک شرکت خصوصی حق دفاتر را ضایع و کار نقل‌وانتقال اسناد خودرو و تعویض پلاک را از این دفاتر گرفت.

رئیس کانون سردفتران لرستان با اشاره به قانون تسهیل کسب‌وکار و ایجاد مشکلات برای دفاتر اسناد رسمی در پی تصویب این قانون، بیان داشت: در پی تصویب این قانون تعداد دفاتر اسناد رسمی افزایش پیدا کرده و هر سال قرار است با استفاده از این ظرفیت و قانون تعداد این دفاتر افزایش پیدا کند.

ندری، ادامه داد: در لرستان ۱۶۸ دفترخانه اسناد رسمی داریم که در حال حاضر بر اساس آمار و ارقام و گواهی ثبت‌اسناد و املاک، این تعداد، قادر به تأمین هزینه‌های خود هم نیستند و حالا با تصویب قانون کسب‌وکار ۳۳۱ نفر دیگر درخواست مجوز برای ایجاد دفتر اسناد رسمی را داده‌اند که به‌زودی وارد جرگه سردفتران می‌شوند.

وی با بیان اینکه در کشور هشت هزار و ۵۰۰ دفتر اسناد رسمی فعالیت دارند که امسال سه هزار و ۵۰۰ دفتر دیگر قرار است به این تعداد اضافه شود، تصریح کرد: انتظار داریم که رسانه‌ها صدای ما باشند، باتوجه‌به این شرایط، امیدواریم قانون سلب اعتبار از اسناد عادی قولنامه‌ای و بنگاهی تصویب شود، در این صورت می‌شود گفت مرهمی بر زخم دفاتر اسناد رسمی باشد، بااین‌وجود شنیده‌ها حاکی از آن است که این قانون اگر تصویب شود باز قرار است بخش خصوصی برای اجرای آن ورود پیدا کند که باز هم حد اختیارات دفاتر اسناد رسمی دراین‌رابطه نیز محدود شود.

رئیس کانون سردفتران لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در چهار ماه ابتدای امسال ۸۸ هزار سند در دفاتر اسناد رسمی لرستان صادر شده است، گفت: عمده این اسناد شامل وکالت، تعهد، انتقال غیرمنقول و… بوده است.

ندری، تصریح کرد: دفاتر اسناد رسمی استان لرستان کمترین تخلفات را در کشور داشته است، این در حالی است که به لحاظ درآمدی متأسفانه شرایط مطلوبی ندارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432502

مهمترین اخبار ایران و جهان: