نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 09:26

ظرفیت ته‌لنجی در تامین نیاز تولیدکنندگان استان بوشهر استفاده شود

بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استان بوشهر گفت: از ظرفیت ته لنجی برای واردات مواد خام و کالاهای واسطه‌ای مورد نیاز کارخانه‌های استان بوشهر استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین پنج شنبه شب در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه کارخانه تولید لوازم خانگی در بندر گناوه اظهار داشت: یکی از راهبردهای اصلی در توسعه کشور مدنظر مقام معظم رهبری، اقتصاد دریا محور است که ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه مناطق ساحلی از جمله تجارت، گردشگری، تولید و اشتغال ایجاد می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان بوشهر افزود: در همین راستا در استان بوشهر با رویکرد بسیار خوبی که در پیش گرفته است، تلاش می‌شود تا تجارت که یکی از ظرفیت‌های ارزشمند استان است در خدمت تولید قرار گیرد.

وی بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا از ظرفیت‌های قانونی طرح تقویت کسب و کار و اقتصاد و معیشت مناطق مرزی مصوب هیأت وزیران استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان بوشهر گفت: از ظرفیت ته لنجی از این بعد برای واردات مواد خام و کالاهای واسطه‌ای مورد نیاز کارخانه‌های استان بوشهر استفاده می‌شود.

باستین با بیان اینکه گناوه دارای زیرساخت‌های لازم بندری و گمرکی است افزود: در این شهر بندری در حوزه زیرساختی، توسعه راه‌ها، بندر، اشتغال و سرمایه‌گذاری طرح‌های مهمی در حال اجرا است.

وی وجود بندر، نیروی کار ماهر و انرژی ارزان را از ویژگی گناوه برشمرد و بیان کرد: این سه مورد از مؤلفه‌های مهم تولید محسوب می‌شود و مواد اولیه لازم، خطوط لوله نفت و گاز در کنار این بندر است که باید از فرصت‌ها استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به سابقه طولانی گناوه در امر تجارت، تصریح کرد: مردم این شهرستان از سرمایه مطلوبی برخوردار هستند ولی تاکنون به نحو شایسته سرمایه‌گذاری در امر تولید شکل نگرفته است که تقاضا می‌شود مردم شهرستان گناوه از فرصت فراهم شده در حمایت ویژه از تولید و ایجاد اشتغال در شهرستان استفاده کنند.

باستین با اشاره به آغاز ساخت کارخانه تولید لوازم خانگی در بندر گناوه گفت: این طرح علاوه بر ارزش اقتصادی در حوزه تولید، اشتغال و سرمایه گذاری می‌تواند یک طرح الگویی و نمونه برای آغاز فصل جدید برای مردم این شهرستان که توانمند و از تمکن مالی برخوردار هستند، قرار گیرد و این الگو بین مردم ترویج پیدا کند.

ظرفیت ته‌لنجی در تامین نیاز تولیدکنندگان استان بوشهر استفاده شود

وی گفت: کارخانه تولید لوازم خانگی در گناوه در ۴ خط و هر خط ۱۵۰ میلیارد تومان و مجموعاً ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری احداث می‌شود که فاز نخست آن در دهه مبارک فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وی گفت: ۴ خط تولید این کارخانه لوازم خانگی شامل اتو، آبمیوه‌گیری، خردکن، چرخ گوشت و دیگر تجهیزات راه‌اندازی و با افتتاح آن اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود و

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با تأکید بر رفع موانع در بخش‌های سرمایه‌گذاری و خدماتی گفت: ظرفیت‌های مهمی در استان بوشهر برای توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف وجود دارد که رفع موانع برای امر سرمایه‌گذاری یکی از اولویت‌های استان است.

وی گفت: این طرح‌ها سازگار با محیط زیست و طرح‌های اقتصاد دریایی است و با وارد کردن کالاهای واسطه‌ای و مونتاژ آن در کارخانه ضمن تأمین نیاز داخلی زمینه صادرات آن فراهم می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1189490

مهمترین اخبار ایران و جهان: