نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 13:22

اقدامات منابع طبیعی گچساران برای جلوگیری از گسترش آتش به جنگل ها و مراتع

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: به منظور جلوگیری از گسترش آتش به جنگل ها و مراتع این شهرستان امسال ۴۰۰ کیلومتر آتش بُر در این مناطق ایجاد شده است.

مجید نظری در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با توجه به بارش باران در این شهرستان باید آمادگی لازم را جهت مهار آتش سوزی های احتمالی داشته باشیم.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از گسترش آتش به جنگل ها و مراتع این شهرستان امسال ۴۰۰ کیلومتر آتش بُر در این مناطق ایجاد شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: این میزان آتش بُر در بیش از ۹6 درصد مناطق حادثه خیز این شهرستان ایجاد شده است.

نظری عنوان کرد: این میزان آتش بُر در ضلع شمالی شهر دوگنبدان، اطراف جنگل های دست کاشت گچساران، تلخاب شیرین، ماهور باشت، خنگ بنار، گر گنجه ای، کمربندی، رادک، انبار شاهی، پلاک باغ انار و اسلام آباد ایجاد شد.

وی گفت: طرح آتش بُر برای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این شهرستان در کنار جاده های اصلی، فرعی و مناطق جنگلی شهرستان ایجادشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران خاطرنشان کرد: در این طرح شیارهایی به عرض ۴ تا ۶ متر با استفاده از ماشین آلات سنگین که برای اطفای حریق انجام شد.

نظری بیان کرد: با شروع فصل گرما احتمال آتش سوزی های عمدی و سهوی در جنگل و مراتع افزایش می یابد.

وی افزود: این میزان آتش بُر به منظور پیشگیری و کاهش میزان خسارت ناشی از آتش سوزی های احتمالی در فصل خشک با توجه افزایش سطح علوفه در مراتع شهرستان ایجاد شده است.

پایان پیام/۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180246

مهمترین اخبار ایران و جهان: