نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 14:29

جابه‌جایی قدرت در جهان با محوریت انقلاب اسلامی شکل گرفته است

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه جمهوری اسلامی معادلات جهانی را برهم زده و به برکت این انقلاب قدرت از آمریکای عربده‌کش گرفته شده و در دنیا تقسیم شده است، گفت: در تمام این جابه‌جایی‌ها مسئله اصلی محوربودن انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: حضور چشم‌گیر مردم در راهپیمایی روز قدس هم در شهرها و هم در روستاها سبب شد مردم بار دیگر نمره جهاد در راه خدا را نصیب خود کنند.

امام جمعه شهرکرد افزود: ۴۴ سال قبل به جمهوری اسلامی لبیک گفتید و انقلاب را شکل دادید، پیروی از ولی فقیه را محور قرار دادید، در برابر کفر و شرک ایستادگی کردید و امروز آثار آن را به چشم می‌بینید که استکبار رو به افول و نابودی است و شما رو به رشد هستید.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی معادلات جهانی را برهم زده است و به برکت این انقلاب قدرت از آمریکای عربده‌کش گرفته شده و در دنیا تقسیم شده و این از آثار حرکت‌های نورانی شماست که در تمام این جابه‌جایی‌ها مسئله اصلی محوربودن انقلاب اسلامی است.

نکونام بیان کرد: حضور امروز شما برای رهایی فلسطینیان از چنگال صهیونیست و بازگرداندن قدس به دامن اسلام از آثار انقلاب اسلامی است؛ شما با تحمل مشکلات از جمله تحریم‌ها و گرانی‌ها نتیجه گرفتید و این آثار مقاومت را به وضوح در عرصه جهانی می‌بینید.

رهایی بشریت از ظلم و جهل، مقصد نهایی ارتش جمهوری اسلامی است

وی با اشاره به روز ارتش، تصریح کرد: ارتش مکتبی ما کاملا متفاوت از ارتش‌های دنیا و مدافع فرهنگ دینی است که مقصدش رهایی بشریت از ظلم و جهل و نشاندن مردم بر سر سفره عدالت و کرامت است.

نکونام اظهار داشت: از فرصت‌های باقی‌مانده ماه رمضان به خوبی استفاده کنید، محافل قرآنی را در طول سال تقویت کنید و فرهنگ قرآنی را در جامعه رواج دهید، با حضور پررنگ در مساجد در جهت عمران آن‌ها بکوشید چرا که هر چقدر مساجد آبادتر شود جامعه به سلامت نزدیک‌تر می‌شود و مفاسد از جامعه رخت می‌بندد.

لزوم رعایت حجاب توسط کارکنان ادارات

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه حجاب از ضروریات دینی جامعه است و جای معامله ندارد، گفت: حجاب تمام کارکنان در تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی باید رعایت شود و اجازه داده نشود برخی افراد با حضور هنجارشکنانه در جامعه، پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و ... محیط را آلوده به بی‌حجابی کنند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید با ظرافت صورت گیرد، افزود: نیروهای امنیتی و قضایی به خوبی نقش خود را اجرا کنند و نیروی انتظامی بداند که مورد حمایت مردم است و دولت به سمت اجرایی کردن ارزش‌های دینی در حال حرکت است.

نکونام با اشاره به اینکه چشم‌انداز و آینده روشنی پیش روی نظام است، تصریح کرد: دولت به لحاظ عدالت‌محوری مصوبه‌های خوبی برای استان دارد که باید آثار آن در زندگی و معاش مردم نمایان و با گرانی‌ها مقابله شود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد یک جامعه توحیدی، ادامه داد: امنیت، خدامحوری، مردم‌سالاری، اقتصاد سالم و توجه به مسائل فرهنگی از لازمه‌های ایجاد یک جامعه توحیدی عدالت‌محور است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1147890

مهمترین اخبار ایران و جهان: