نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 12:31

۱۲ فروردین روز ظهور پیروزی ملت ایران بر مستکبرین است

بیجار- امام جمعه بیجار گفت: ۱۲ فروردین روز ظهور پیروزی ملت ایران بر مستکبرین است و باید همواره گرامی داشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی خورشیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ۱۲ فروردین یک روز مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی از نعمت‌های الهی و بارقه‌ای از توجه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به کشور و ملت ایران است.

وی افزود: ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ به عنوان روز جمهوری اسلامی و استقرار حکومت دینی و الهی در ایران از اهمیت خاصی برخوردار است.

حجت الاسلام خورشیدی گفت: برخی مخالفان در اوایل پیروزی انقلاب در مورد نامگذاری جمهوری اسلامی نام‌هایی از جمله جمهوری دموکراتیک را مطرح کردند اما امام خمینی (ره) با صراحت و قاطعیت با اینگونه سخنان به مقابله برخاست.

امام جمعه بیجار تصریح کرد: روز ۱۲ فروردین روز ظهور و بروز پیروزی ملت ایران بر مستکبرین و روز پیروزی مستضعفان و حمایت از مردم‌سالاری به پایه عدالت بود که حقیقت اسلام واقعی از جمهوری اسلامی ایران متجلی می‌شد.

وی افزود: عظمت روز جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاست و غربی‌ها همواره برای سرنگونی جمهوری اسلامی تلاش داشتند اما وحدت، همدلی و همزبانی باعث شد تا تمام توطئه‌های آن‌ها خنثی شود.

حجت الاسلام خورشیدی با تأکید بر اینکه رفراندوم ۱۲ فروردین در حالی انجام شد که تنها ۵۰ روز از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود و هیچ ساختاری برای حکومت تشکیل و حتی طرح نشده بود، اظهار داشت: رأی ۹۸ درصدی به شکل‌گیری جمهوری اسلامی از ویژگی‌های برجسته ۱۲ فروردین است که نماد بارز استقلال آزادی جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران با حضوری حماسی، الهی و آگاهانه در ۱۲ فروردین سال ۵۸ تصمیمی گرفت که با آن مسیر حرکت بشریت را تغییر داد و آینده روشنی را برای ایران و همه دنیا رقم زد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1120746

مهمترین اخبار ایران و جهان: