نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 14:43

«استان قزوین» بالاترین آمار تایید صلاحیت در کشور را دارد

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قزوین گفت: استان قزوین تاکنون بالاترین آمار تایید صلاحیت کشور را دارد و در این راستا 238 نفر در استان قزوین تایید صلاحیت شده اند و این فرآیند طبق قانون تا ۱۹ بهمن ادامه دارد.

حامد فتوحی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: استان قزوین تاکنون بالاترین آمار تایید صلاحیت کشور را دارد و در این راستا 238 نفر در استان قزوین تایید صلاحیت شدند و این فرآیند رو به افزایش بوده و طبق قانون تا ۱۹ بهمن ادامه دارد.

وی افزود: به منظور برگزاری هرچه بهتر روند انتخابات یک هزار و 96 شعبه اخذ رای در سراسر استان قزوین ساماندهی شده که از این بین 840 شعبه اخذ رای ثابت و مابقی به صورت سیار است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قزوین با اشاره به روند ثبت نام نامزدهای انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری گفت: تاکنون سه نفر در استان قزوین به منظور رقابت در مجلس خبرگان تایید صلاحیت شده اند و با توجه به اینکه این حوزه انتخابیه دو صندلی در مجلس خبرگان دارد با حضور سه نامزد، انتخابات مجلس خبرگان در قزوین برگزار می شود.

فتوحی تاکید کرد: تاکنون انتخاباتی به صورت تمام الکترونیک در کشور برگزار نشده بود اما در این دوره ما در استان قزوین از ابتدای امر اعلام کردیم که توانایی برگزاری انتخابات تمام الکترونیک را داریم، به این معنا که تمام مراحل احراز هویت رای دهندگان به صورت الکترونیک انجام و تنها تعرفه رای به صورت فیزیکی و دستی انجام اخذ می شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قزوین ادامه داد: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با تدابیر اندیشیده شده رای دهندگان می توانند با هر کدام از پنج مدرک هویتی از جمله شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، پاسپورت و پایان خدمت مشارکت کرده و رای خود را به نامزد مورد تایید بدهند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: جامعه به واسطه مشارکت در انتخابات و انتخاب نماینده اصلح در بحث روند قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون به صورت غیرمستقیم دخیل هستند، بنابراین شناسایی نماینده اصلح و مشارکت در انتخابات برای توسعه و پیشبرد اهداف کشور بسیار حائز اهمیت است و در این راستا همه طیف ها، گروه ها، جریان ها و اقشار مختلف باید مشارکت فعال و آگاهانه ای در آن داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654490

مهمترین اخبار ایران و جهان: