نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 03:58

تظاهرات کشاورزان آلمانی در هامبورگ در اعتراض به دولت

کشاورزان آلمانی روز دوشنبه در اعتراض به برنامه‌های دولت این کشور در شهر «هامبورگ» با تراکتور به خیابان‌ها و جاده‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با اعتراض کشاورزان فرانسه به دولت این کشور، کشاورزان آلمانی روز دوشنبه تظاهرات خود را در شهر «هامبورگ» در شمال این کشور از سر گرفتند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» کشاورزان با ۱۵۰۰ تراکتور و ماشین‌های کشاورزی به بزرگراه‌های اطراف شهر رفتند و به سیاست‌های دولت از جمله مالیات‌های سنگین و دیوان سالاری اعتراض کردند. پلیس آلمان از تردد و اختلال در راه‌ها و مسیر‌ها خبر داده است.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد یارانه سوخت کشاورزی و وسایل نقلیه را به عنوان بخشی از اقدامات ریاضتی جدید برای رعایت قوانین بودجه کاهش دهد.

علی‌رغم بازنگری دولت در برنامه خود، انجمن کشاورزان پیشنهادات را رد و  تاکید کرد که این تغییرات برای رفع مشکلات آنها کافی نیست.

 

کشاورزان آلمانی معترض به طرح کاهش یارانه‌های کشاورزی نیز در روزهای گذشته  با بیش از ۴۰۰۰ تراکتور خیابان‌های شهر «برلین» پایتخت آلمان را مسدود کردند.

«یوآخیم راکوید»، رئیس انجمن کشاورزان آلمانی گفت معترضان زیر بار طرح پیشنهادی اخیر دولت این کشور برای برچیدن تدریجی تخفیف‌های مالیاتی برای کشاورزان نخواهند رفت و به اعتراضاتشان تا زمان رسیدن به نتیجه ادامه خواهند داد.

او گفت:«دولت ائتلافی آلمان هنوز نفهمیده است ما توافق‌های بد بر سر سوخت دیزل کشاورزان را نخواهیم پذیرفت.»

راکوید افزود:«ما نیازمند تغییری در سیاست‌ها که به نیازهای جمعیت، شرکت‌های کوچک و متوسط ، اقتصاد و کشاورزی ما اولویت بدهد، هستیم.»

کشاورزان فرانسه  نیز آماده می‌شوند تا «پاریس» پایتخت  این کشور را محاصره کنند و دولت را تحت فشار قرار دهند به خواسته‌های آن‌ها در زمینه پرداخت، مالیات و مقررات پاسخ دهد.

فرانسه بزرگترین تولید کننده محصولات کشاورزی اتحادیه اروپا و اعتراضات کشاورزان فرانسوی به دنبال اقدامات مشابه در سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان و لهستان است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653946

مهمترین اخبار ایران و جهان: