نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 15:42

اعتکاف حرکت به سوی خدا است

امام جمعه اراک اعتکاف را حرکت به سوی خدا و اعلام دوستی با معبود دانست و گفت: مسوولان بستر و زمینه لازم را برای حضور هرچه بهتر جوانان در مساجد در ایام اعتکاف فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک، با اشاره به در پیش بودن انتخابات اظهار کرد: ماه رجب ماه کسب تقوای الهی است و اعتکاف در این ایام برکات فراوان روحی و روانی به همراه دارد.

وی تصریح کرد: ایام اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ رجب آغاز می‌شود و مومنان با حضور در مساجد و تکایا  با روزه‌داری و عبادت و راز و نیاز با خداوند به پالایش روحی و روانی می‌پردازند که باید قدر این ایام را دانست.

امام جمعه اراک گفت: کسب آمادگی اخلاقی، رفتاری و شخصی در ماه رجب بستر ورود به ماه رمضان را فراهم می‌کند که باید قدر لحظه لحظه این ماه معنوی را دانست و از آن بهره برد.

 دری نجف‌آبادی اعتکاف را حرکت به سوی خدا و اعلام دوستی با معبود دانست و اظهار کرد: مسوولان بستر و زمینه لازم را برای حضور هرچه بهتر جوانان در مساجد در ایام اعتکاف فراهم کنند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات بیان کرد: رعایت اخلاق در ایام انتخابات اصل مهمی است که نباید از آن غفلت شود.

امام جمعه اراک پرهیز از دادن وعده‌های دروغین، اسراف در ایام انتخابات را خواستار شد و گفت:  همه بکوشیم انتخاباتی سالم و با مشارکت حداکثری برگزار کنیم.

به گزارش تاکید بر رفع آلودگی هوا از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

پایان پیام/

 
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642746

مهمترین اخبار ایران و جهان: