نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 13:24

پیکر شهید تازه تفحص شده در اردبیل تشییع شد

اردبیل- همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) پیکر شهید تازه تفحص شده شهید «صفر رجبی» در اردبیل تشییع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که صبح سه شنبه و با اقامه نماز میت بر پیکر این شهید برگزار شد، اهالی شهیدپرور اردبیل از جلوی مصلی تا محل اعزام پیکر این شهید به روستای «سلطان آباد» اردبیل با شعارهای انقلابی و پاسداشت شهدا یاد و خاطره دلاوران میهن را گرامی داشته و بر ادامه راه عزتمند آنها تاکید کردند.

در این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل اظهار کرد: از ۲۰۸ شهید جاویدالاثر استان اردبیل سه شهید در روزهای گذشته با آزمایش دی. ان. ای شناسایی شدند که یکی از این شهدای تازه تفحص شده پیکر شهید «صفر رجبی» بود که امروز با حضور اقشار مختلف مردم تا خانه ابدی تشییع شد.

داور نوری خاطرنشان کرد: همزمان با شهر اردبیل در دو شهر هشجین خلخال پیکر شهید «نصرت الله منصورپور» و قصابه مشگین شهر نیز پیکر مطهر شهید «یوسف اصغری» تشییع تا در سالروز شهادت امام ششم شیعیان شاهد به خاکسپاری این شهدای والامقام باشیم.

وی از حضور گسترده مردم این شهرها در تشییع شهدا قدردانی کرد و گفت: شهدای تازه تفحص شده هر از چند گاهی به شهر و دیار ما رنگ و رخساره ایثار، جهاد و شهادت می‌دهند تا ما به هوش باشیم و دل از زنگار گناه شسته و آرمان بلند شهدا را به درستی درک کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل افزود: این شهدا در حساس‌ترین شرایط جان در طبق اخلاص گذاشتند تا امروز امنیت و آرامش بی بدیلی را شاهد باشیم که ضرورت دارد در این مقطع حساس زنان و مردان ما وصیت شهدا را که در دو پیام اصلی خلاصه می‌شود مورد توجه قرار دهند.

نوری پیام اول شهدا را پشتیبانی از ولایت فقیه و پیام ثانی آنها را حفظ حجاب عنوان و تصریح کرد: مردم ما باید در عمل به این دو پیام وصایای شهدا بیش از گذشته شایسته و مناسب عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علاوه بر شهر اردبیل در ۲ شهر قصابه مشگین شهر و هشجین خلخال نیز پیکر شهیدان والامقام «یوسف اصغری» و «نصرت الله منصورپور» با حضور اقشار مختلف مردم تشییع و تا منزلگاه ابدی بدرقه شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1215790

مهمترین اخبار ایران و جهان: