نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 15:07

نظارت ۴۰ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر نذورات مردم در عید قربان

شهرکرد_مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: برای نظارت فراگیر و مؤثر بر نذورات مردم ۴۰ تیم ثابت و سیار در روز عرفه و عید قربان در آماده باش کامل قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه عید قربان امسال با توجه به گرمای هوا و احتمال شیوع بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو از حساسیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: ۴۰ اکیپ ثابت و سیار در سطح استان فعال می‌شوند که کار آنها نظارت بر کشتارگاه‌ها در عید قربان است.

وی تصریح کرد: هماهنگی لازم با شهرداری‌ها در خصوص فعال بودن کشتارگاه‌ها در این ایام انجام شده و بازرسان دامپزشکی، سلامت دام ذبح شده در کشتارگاه را بررسی و اعلام می‌کنند.

اسدی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص بیماری تب کریمه کنگو در صدر اقدامات همکاران و رؤسای دامپزشکی شهرستان‌هاست گفت: مردم با توجه به خطر ابتلاء به تب خونریزی‌دهنده از مصرف گوشت کشتار شده خارج از کشتارگاه یا بدون تأیید بازرسان دامپزشکی خودداری کرده و گوشت قربانی را حتماً به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگه‌داری و سپس مصرف کنند.

وی خاطر نشان کرد: قصابان، زنان خانه‌دار و افرادی که با خردکردن گوشت سر و کار دارند حتماً از دستکش استفاده کرده و نکات ایمنی را رعایت کنند.

اسدی یادآور شد: اداره کل دامپزشکی در ایام عید سعید قربان به صورت آماده باش کامل به مردم خدمات می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313102

مهمترین اخبار ایران و جهان: